۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۵۴۱۵۰۷
از ۱۷ ربیع‌الاول؛

کنگره پیامبر اکرم در قشم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: کنگره پیامبر اکرم(ص) از هفدهم ربیع‌الاول تا دهم اسفند در منطقه آزاد قشم با همکاری اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار می‌شود.
هاشم حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران امروز در نشست خبری کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) که در سازمان منطقه آزاد قشم تهران برگزار شد، گفت: الگوگیری از سبک زندگی پیامبراسلام (ص) می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه بشری در زمینه فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی را برطرف کند.

وی درباره مکان برگزاری کنگره پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: این کنگره در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه یکسان به همه اقشار مذهبی جامعه در منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی درباره شعار کنگره بیان داشت: با توجه به اینکه دشمنان طی سال‌های اخیر تلاش کردند بین مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند ما شعار «رحمة‌للعالیمن» را برای کنگره انتخاب کردیم که به دنیا نشان داده شود اسلام دین رحمت و مهربانی و نه خشونت است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران درباره مهلت مقرر برای آثار ارسالی به کنگره بین‌المللی پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در کنگره می‌توانند از هفدهم ربیع‌الاول تا دهم اسفند 96 با مراجعه به سایت رحمةللعالمین آثار خود را در 4 بخش علمی، ادبی، هنری و فضای، ارسال کنند.

وی در پایان درباره اختتامیه این کنگره گفت: اختتامیه این کنگره 25 فروردین سال 97 همزمان با بعثت پیامبر اکرم(ص) برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست رسول اکبری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم طی سخنانی گفت: با توجه به اینکه کشور ما داعیه‌دار اسلام است باید در راستای ترویج و تبین فرهنگ اسلامی بیشتر تلاش کنیم.

اکبری افزود: در مناطق آزاد اقلیت‌های مذهبی با همزیستی مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی می‌کنند بنابراین ما تلاش داریم که در کنگره فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی اهل سنت و شیعیان در کنار هم را به نمایش بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  سازمان منطقه آزاد قشم در جهت شکوفایی خلاقیت‌های موبایلی و نرم‌افزاری تلفن همراه غیر از جوایز کنگره پیامبر اکرم(ص) جایزه ویژه‌ای در نظر گرفته و تلاش دارد که ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و هنری رسول اسلام را معرفی کند./807/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات