۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۴۲۸۹۳
با پیام رهبر معظم انقلاب؛

بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز  آغاز به کار می کند

مظفر گفت: بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» ۳۰ آذر ماه در استان هرمزگان با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می کند.
محمود مظفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز پیش از ظهر امروز با حضور محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز و انتشارات ستاد اقامه نماز، مسعود دریس مدیر فضای مجازی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز، خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در این نشست قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه جهت ترویج و توسعه فرهنگ و امور خبری نماز، گفت: بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» ۳۰ آذر ماه ۹۶ در استان هرمزگان با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: علت انتخاب عنوان «نماز و فضای مجازی» برای بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز این است که یکی از مهمترین چالش‌های جامعه امروز ما فضای مجازی و دغدغه بسیاری از مسؤولین و خانواده‌ها شیوه‌های دعوت به نماز از طریق فضای مجازی است.

استفاده از ظرفیت بالقوه فضای مجازی در ترویج و تبلیغ نماز

مظفر با بیان اینکه فضای مجازی فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ نماز است، ابراز داشت: استفاده از ظرفیت بالقوه‌ای که در جامعه امروز وجود دارد سبب شد تا از این فضا برای ترویج هر چه بیشتر نماز از آن بهره ببریم.

وی در ادامه اظهار داشت: با وجود تهدیدات فضای مجازی، این فضا موقعیت بسیار خوبی برای تبلیغ است زیرا قائل به زمان و مکان خاصی نیست، کم هزینه است، مخاطب میلیونی از قشر جوان و نوجوان دارد، مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و به هر زبانی می‌توان مطالب را به دورترین نقاط دنیا ارسال کرد.

از آثار برتر در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز تقدیر می شود

مدیر عامل انتشارات ستاد اقامه نماز ابراز داشت: با توجه به اینکه در این زمینه با شرکت‌ها، مؤسسات و نهادهای مختلف وارد تعامل شدیم و فراخوان علمی برای تولید محتوا با موضوع نماز داشتیم تا به امروز ۲۸۵۵ اثر در زمینه نماز و فضای مجازی دریافت شده که ۷۰ درصد شرکت کنندگان از جوانان و نوجوانان هستند، همان مخاطب نسل جدیدی که ما به دنبال آنها هستیم و انتظار داریم برای هم نوعان خود تولید محتوا داشته باشند.

وی افزود: ۶۰ درصد از شرکت کنندگان را آقایان و ۴۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند و حدود ۲۰۰ شرکت و مؤسسه خصوصی در تولید محتوا مشارکت داشته‌اند. از نمونه کارهای مهم می‌‌توان به دانشنامه نماز، اپلیکیشن مسجدی ها که در هر نقطه ای از کشور آدرس و تلفن نزدیکترین مسجد را در اختیار افراد می‌گذارد، اپلیکیشن‌های جامعه معلولین، اپلیکیشن تصحیح قرائت نماز، اپلیکیشن مسابقه نماز برای جوانان و نوجوانان اشاره کرد که همگی تلاش داشتند تا امکانات را برای راحتی در اقامه نماز در اختیار افراد قرار دهند.

مظفر با بیان اینکه از کل آثار طبق تشخیص داوران به یکصد اثر جایزه تعلق خواهد گرفت و از آنها در اجلاس سراسری نماز تقدیر خواهد شد، گفت: ۴۵۵ اثر طرح ها و پوسترهای گرافیکی هستند و ۲۸۶ اثر به فعالیت های نمایشی اعم از انیمیشن، موشن گرافیک، رئال، گیف و ... تعلق دارد. در زمینه تلفن همراه و رایانه ای ۱۵۲ اثر و محصولات چند رسانه ای ۸۶ اثر، همچنین500 کانال، گروه و سایت و 243 اثر در زمینه ایده ها و تجربیات دریافت شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه نشر و کتاب طی یک سال گذشته ۲۰ عنوان کتاب جدید برای گروه‌های سنی جوان، نوجوان، کودک، معلمین، مدیران و غیره ۳۰۰ هزار نسخه چاپ و 50 عنوان کتاب نیز به تجدید چاپ رسیده است.

راه اندازی نهضت مردمی مسجدسازی برای ساخت مساجد کم هزینه در مناطق پرجمعیت و محروم

مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز ابراز داشت: در حوزه مسجدسازی مجمع خیرین مسجدساز اقامه نماز یک نهضت مردمی مسجدسازی را راه اندازی کرده که برای ساخت مساجد کم هزینه در مناطق پرجمعیت و محروم تبلیغ کنند تا با یک نهضت مردمی که همه مردم بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.

مظفر با اشاره به اینکه همه مردم می‌توانند حتی به قدر اندک از طریق شماره آسان پرداخت *733*7*23# در این کار خیر شریک باشند، اظهار داشت: اگر هر فرد هزار تومان در ماه بتواند کمک کند، حداقل سالی یک میلیارد تومان اعتبار جمع می‌شود که می‌توان در طول یک سال با این مبلغ یکصد مسجد ساخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما مشارکت همه مردم در این کار خیر و باقیات صالحات برای آنهاست. برنامه ما این است که تا سه الی چهار سال آینده حداقل هزار مسجد در کل کشور با کمک‌های مردمی ساخته شود./966/پ201/ب1

ارسال نظرات