۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۴۳۵۶۹
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

پژوهش‌های حوزوی باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمعزی هفته پژوهش را فرصت دستیابی به نقاط ضعف و قوت پژوهش‌های حوزوی ارزیابی کرد و گفت که این پژوهش‌ها باید پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میر معزی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستآوردهای پژوهشی مراکز حوزوی که در مصلی قدس برگزار شد با بیان اینکه پژوهش فرآیند جستجوی روشمند و مستند برای پاسخ به پرسش های جدید است، اظهار کرد: این پژوهش ها بایستی در راستای پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در محیط دانش اگر پژوهشی انجام نشود آن محیط با رکود و توقف همراه خواهد بود، حوزه که مهد دانش های حوزوی است از این موضوع نیز مستثنی نخواهد بود  بلکه نیازمند تلاش بیشتر در عرصه های پژوهشی است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای دست یابی به نقاط ضعف و قوت پژوهش های حوزوی عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید در حوزه به آن پرداخته شود نظام آموزشی پژوهش محور همراه با تهذیب است.

وی با بیان اینکه ما بایستی پژوهش را در متن نظام آموزشی حوزه قرار دهیم، تصریح کرد: ما بایستی پژوهش های حوزه را به سمت پاسخ گویی به نیازهای جامعه وجهان اسلام سوق دهیم در حالی که اقدامات خوبی صورت گرفته ما بایستی تلاش کنیم تا این اقدامات روز به روز بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری روزهای هفته پژوهش، اظهار کرد: برای نخستین بار روزهای هفته پژوهش نامگذاری شده و از همه مدارس و مراکز حوزوی درخواست شده است تا برنامه های خود را متناسب با این نام ها در هفته پژوهش برگزار کنند.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بیست و پنجم آذرماه با عنوان پژوهش و حوزه و بیست و ششم آذرماه با عنوان پژوهش، حوزه و نظام اسلامی، بیست و هفتم آذرماه با عنوان پژوهش، حوزه و بین الملل، بیست و هشتم آذرماه با عنوان پژوهش، حوزه و جامعه اسلامی ، بیست و نهم آذرماه با عنوان پژوهش، حوزه و فنآوری و سی ام آذرماه با عنوان پژوهش، حوزه و اخلاق اسلامی نامگذاری شده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، بیان کرد: بیش از 180 مرکز پژوهشی در حوزههای علمیه فعالیت می کنند که با ارزیابی صورت گرفته از بیش از 80 مرکز دعوت شد که 60 مرکز پژوهشی حوزه آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش اعلام کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شش سال است که از برگزاری آخرین نمایشگاه دستآوردهای مراکز پژوهشی در حوزه می گذرد، این مراکز دستآوردهای شش ساله خود را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهند داد./858/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات