۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۹۷۶
معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

نقد منصفانه دشوارتر از نوشتن کتاب است

معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: نقد حتی مهم‌تر از نوشتن کتاب است؛ زیرا نقد مقدمه گفت وگو بوده و اگر نباشد نشر در همه جا مشکل پیدا می‌کند.
محسن جوادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد امروز عصر در چهاردهمین جشنواره نقد کتاب که در دانشکده هنر و معماری برگزار شد، گفت: در بخش کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد علت وجود ممیزی پا نگرفتن نقد خوب کتاب است، اگر نقد را در این بخش جدی می‌گرفتیم شاید نیاز به ممیزی کم می‌شد.

وی افزود: نقد درست می‌تواند جلوی کتاب‌سازی و قاچاق کتاب را بگیرد و از مشکلات موجود در زمینه کتاب‌ها را کاهش دهد؛ چراکه نمی‌توان همه کارها را به نهادهای امنیتی سپرد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه نقد زنجیره تفکر را فراهم می‌کند، اظهار داشت: اگر خود نقد هم نقادی شود چرخه فکری ارزشمندی ایجاد می‌شود.

جوادی بیان داشت: ما در مقالات علوم انسانی ادعاهای زیادی داریم اما نوشته یا مقاله چاپ شده در مجلات بین‌المللی کم داریم، همچنین در مقالات علوم انسانی نقد پویا نداشتیم چراکه مدل کتاب‌نویسی و مقاله نویسی را کمتر یاد گرفتیم و وارد عمق نظریه نشدیم.

وی افزود: وقتی مقاله نویسی وارد نظریه نشود تفکر منتقل، منتشر و ارائه نمی‌شود.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه کتاب غذای روح است، ابراز کرد: باید کتاب‌های با نظارت عمومی مردم نقد شود چراکه نقد بخشندگی و فداکاری است اگر نویسنده نوشتار خود را به نقد نگذارد در خودخواهی باقی می‌ماند.

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: نقد حتی مهم‌تر از نوشتن کتاب است؛ چراکه نقد مقدمه گفت وگو است و اگر نباشد نشر در همه جا مشکل پیدا می‌کند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات