۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۴۴۰۸۱
در نشستی خبری؛

فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه بین المللی المصطفی تشریح شد

معاون پژوهش پژوهشگاه بین المللی المصطفی با تشریح فعالیت های این مجموعه در سالهای اخیر گفت: چاپ ۶۰۰ اثر علمی پژوهشی، برگزاری ۲۵۰ نشست علمی و رونمایی از ۱۰۰ اثر منتشر شده در یکسال اخیر از برنامه های مهم این پژوهشگاه محسوب می شود.
علوی- المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رسول علوی در نشست خبری هفته پژوهش که در پژوهشگاه بین المللی المصطفی برگزار شد با اشاره به فعالیت های انجام شده در این پژوهشگاه عنوان کرد: پژوهشگاه بین المللی المصطفی از پنج پژوهشکده علوم اسلامی، علوم انسانی، اسلام و غرب، ادیان و مطالعات منطقه ای تشکیل شده است.

وی افزود: 19 هیأت علمی و 40 پژوهشگر همکار در 22 گروه علمی در این پژوهشگاه فعالیت می کنند که حاصل این فعالیت ها، چاپ 600 اثر است که 439 کتاب چاپ شده و 150 کتاب نیز در دست انتشار است.

معاون پژوهش پژوهشگاه بین المللی المصطفی تصریح کرد: این آثار در سه بخش پژوهشی، آموزشی و سازمانی تولید شده اند که با توجه به گستره فعالیت های بین المللی این پژوهشگاه در 40 کشور و بیش از 70 نمایندگی، این آثار نیازهای پژوهشی این مراکز را تأمین می کنند.

وی با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره شیخ طوسی در اسفندماه سال جاری خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف بررسی آثار و تولیدات خانواده بزرگ المصطفی که شامل کارکنان، اساتید، هیأت علمی، طلاب و خانواده های آنها و فارغ التحصیلان برگزار می شود که بیستمین دوره آن اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام علوی اضافه کرد: پنج نشریه در این پژوهشگاه منتشر می شوند که شامل نشریه پژوهش نامه علوم اسلامی، مطالعات تطبیقی کلام، مطالعات تطبیقی قرآن، مطالعات منطقه ای و نشریه المصطفی است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر بیش از 250 نشست علمی تخصصی در این پژوهشگاه برگزار شده است و کتابخانه جامع ما نیز بیش از 150 هزار کتاب، پایان نامه، مخزن لاتین و نشریات را در خود جای داده است.

معاون پژوهش پژوهشگاه بین المللی المصطفی تأکید کرد: نشر و گسترش معارف شیعه و شناساندن تشیع به جهان خدمت بزرگی است که المصطفی به تشیع کرده است و افراد مختلف از کشورهای گوناگون که در این دانشگاه آموزش دیده اند در مناطق مختلف جهان به تبلیغ و ترویج و گسترش فرهنگ تشیع می پردازند.

حجت الاسلام علوی ابراز کرد: در هفته پژوهش نیز دو کارگاه علمی و آموزشی و 3 نشست علمی در این پژوهشگاه برگزار شده و همچنین نمایشگاه آثار پژوهشی و رونمایی از 100 اثر پژوهشی و آموزشی تولید شده در یکسال اخیر این پژوهشگاه از دیگر کارهای انجام شده در این مجموعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر و کتاب برتر پژوهشکده المصطفی نیز یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده در هفته پژوهش است./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات