۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۴۴۹۳۶
حجت الاسلام اسماعیل نیا خبر داد؛

ارسال بیش از ۲۵ هزار اثر به نهمین دوره جشنواره علامه حلی

دبیر جشنواره علامه حلی از ارسال بیش از ۲۵ هزار اثر به نهمین جشنواره علامه حلی خبر داد و گفت: این آمار نسبت به دوره قبل جشنواره، رشد ۶۵ درصدی را نشان می دهد.
حجت الاسلام اسماعیل نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در نشست خبری نهمین جشنواره علامه حلی که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره عنوان کرد: در این دوره از جشنواره 25278 اثر به دبیرخانه رسیده است که نسبت به دوره قبل رشد 65 درصدی را نشان می دهد که آمار قابل توجهی است.

وی افزود: 14096 اثر مربوط به طلاب برادر است و 11182 اثر نیز از سوی طلاب خواهر به دبیرخانه این جشنواره در موضوعات مختلف ارسال شده است که از نظر فراوانی اثر، حوزه علمیه خراسان با 3 هزار اثر، قم با 2600 اثر، اصفهان با 2186، کرمان با 1971 و تهران با 1636 اثر بیشترین آثار را به نهمین جشنواره علامه حلی ارسال کرده اند.

دبیر جشنواره علامه حلی تصریح کرد: بیشترین آثار رسیده به جشنواره در قالب مقاله بوده است که این بخش 19785 اثر را به خود اختصاص داده و  در بخش پایان نامه و تحقیق پایانی 4700 اثر و 693 کتاب نیز به این جشنواره ارسال شده است.

وی موضوعات ویژه این جشنواره را ناظر به دغدغه رهبر انقلاب، مراجع تقلید و علما دانست و خاطرنشان کرد: در این دوره دو موضوع بایسته های حوزه انقلابی و مهدویت؛ فرصت ها و آسیب ها با توجه به دغدغه رهبر انقلاب، مراجع و علما در بخش ویژه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا اضافه کرد: در برگزاری این جشنواره تمامی بخش های مختلف حوزه اعم از حوزه های علمیه برادران، حوزه های علمیه خواهران، حوزه علمیه خراسان، حوزه علمیه اصفهان، جامعة المصطفی، جامعة الزهرا، سفیران هدایت و مراکز تخصصی حوزوی مشارکت دارند.

وی تأکید کرد: فرآیند بررسی و ارزیابی آثار رسیده به این جشنواره در چند مرحله انجام شده است که در مراسم اختتامیه که روز پنج شنبه برگزار می شود، 62 اثر به عنوان آثار برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرند.

دبیر جشنواره علامه حلی ادامه داد: 37 نفر از برگزیدگان از میان برادران طلبه و 25 برگزیده از میان طلاب خواهر است و 24 پایان نامه، 15 تحقیق پایانی، 13 مقاله و 5 کتاب به عنوان آثار برتر شناخته شده اند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا ابراز کرد: قم با 34 برگزیده بیشترین افراد برگزیده را به خود اختصاص داده است و تهران با 10، اصفهان با 6، خراسان با 3 و فارس با 2 برگزیده رتبه های بعدی را در بخش برگزیدگان در اختیار دارند.

وی افزود: یکی از موفقیت های جشنواره علمه حلی، برگزاری جشنواره های استانی در 26 استان کشور است و ان شاءالله جشنواره آینده در تمامی استان های کشور برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره علامه حلی در ادامه اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره علامه حلی تا پایان دی ماه امسال ادامه دارد و طلاب جوان کمتر از 31 سال می توانند آثار پژوهشی خود را در قالب های چهارگانه به دبیرخانه و یا از طریق پایگاه اینترنتی به این جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا در پایان خاطرنشان کرد: سه موضوع الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی و قرآن و علوم انسانی، به عنوان موضوعات ویژه دهمین جشنواره علامه حلی در نظر گرفته شده است./872/پ202/ب1

ارسال نظرات