۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۴۵۰۷۵
مدیرکل اوقاف لرستان:

موقوفات حوزوی احیا می شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از احیای موقوفات حوزه خبر داد و گفت: این مهم در راستای بازگرداندن درآمد موقوفات حوزوی به حوزه علمیه است.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: وقف عاملی مهم برای رفع مشکلات در زمینه های مختلف است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه از جمله مواردی است که نیاز به هدایت نیت واقف و احیای موقوفات دارد، افزود: در این راستا افزون بر فعالیت تبلیغی و هدایت نیت واقف به سمت حوزه ها، ساماندهی موقوفات نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان اینکه ساماندهی و هدایت نیت واقف به سمت حوزه امری مهم برای رفع بسیاری از مشکلات این نهاد دینی است، اظهار داشت: حوزه دارای موقوفاتی است که با گذر زمان از نیت واقف خارج شده اند.

وی با بیان اینکه با احیای موقوفات حوزوی درآمد آنها به حوزه ها بر می گردد، خاطرنشان کرد: بخشی از این موقوفات در شهر بروجرد شناسایی شده است.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه در شهرستان خرم آباد، ازنا و کوهدشت نیز دارای موقوفات حوزوی هستیم که از نیت واقف خارج شده اند، اظهار داشت: این موقوفات نیز به زودی شناسایی و بررسی خواهند شد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت همکاری ائمه جمعه و مبلغان در راستای نهادینه سازی فرهنگ وقف و هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه ابراز داشت: امید است که با بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی بتوان گام های مؤثری در برطرف سازی نیازهای جامعه برداشته شود.

مدیرکل اوقاف لرستان بیان داشت: امید است در سایه روشنگری و بیان آثار و برکات وقف در دنیا و آخرت شاهد ثبت وقف های جدیدی در زمینه هایی که جامعه نیازمند به وقف است، باشیم و با ترویج این مهم فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش دهیم./9459/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات