۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۴۵۶۶۲
نماینده آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی خبر داد؛

کمک ۱۰ میلیارد تومانی آستان قدس به محرومان/ آغاز ساخت فاز نخست ۱۲۰ واحد مسکونی

حجت الاسلام سلم آبادی با بیان اینکه آستان قدس رضوی بیش از ۱۰ میلیارد تومان به محرومان و مستضعفان استان خراسان جنوبی کمک کرده است، گفت: به زودی فاز نخست ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی برای زوج های جوان از سوی آستان قدس رضوی در استان آغاز می شود.
سلم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی سلم آبادی، نماینده آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دفتر آستان قدس رضوی از سال گذشته در خراسان جنوبی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در تمام کشور نمایندگی دارد، گفت: خدمت به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، کمک به مستضعفان و نیازمندان از جمله برنامه های آستان قدس رضوی است.

نماینده آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی 16 سال به عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری است، افزود: آستان قدس رضوی همواره در مناسبت های مختلف و اعیاد کمک هایی به روستاهای محروم کرده است.

حجت الاسلام سلم آبادی تصریح کرد: همچنین سایت خادم یاران آستان قدس رضوی تشکیل شده است و علاقه مندان می توانند برای خادم یار شدن ثبت نام کنند و بعد از 6 ماه افراد به مشهد مقدس جهت خدمت در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به خادم یار بودن، در دوره های آموزشی شرکت داده می شوند، ادامه داد: هفته گذشته 18 نفر از استان به مشهد مقدس اعزام شدند و در روزهای آینده نیز 200 نفر که در سایت نام نویسی کردند نیز به عنوان خادم حرم اعزام خواهند شد.

نماینده آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود یک هزار نفر از استان در سایت خادم یاران ثبت نام کردند، گفت: علاقه مندان می توانند در کانال خادم یاران آستان قدس رضوی به آدرس @khademyar110 عضو شوند و ثبت نام کنند.

حجت الاسلام سلم آبادی اظهار کرد: در استان 20 کانون فرهنگی خادم یاری در مساجد وجود دارد که از این تعداد 12 کانون در بیرجند است و خادم یاران را از محل کانون ها اعزام می کنیم.

وی با بیان اینکه 20 طلبه خادم یار در استان وجود دارد، افزود: تاکنون 4 هزار و 500 نفر حرم اولی و مستضعف از استان به مشهد مقدس اعزام شدند که خدماتی شامل سه شبانه روز اسکان رایگان، سه وعده غذای رایگان در روز و وسیله ایاب و ذهاب جهت تشرف به حرم مطهر داده شده است.

نماینده آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: اهدای سبد کالا به ارزش 150 هزار تومان به مستضعفان، برگزاری 11 اردوی جهادی در مناطق محروم، عیادت و دلجویی از بیماران، عیادت از جانبازان و ایثارگران، کمک به مساجد و حسینیه ها در استان، احیای 29 قنات با کمک بسیج سازندگی، آبرسانی به مناطق محروم درح، بیش از سه مورد اعزام تیم درمانی به مناطق محروم، انجام پروژه های آبخیزداری در 11 روستا و توزیع لوازم التحریر از جمله اقدامات دفتر آستان قدس رضوی در استان در یک سال گذشته در خراسان جنوبی بوده است.

حجت الاسلام سلم آبادی با بیان اینکه آستان قدس رضوی بیش از 10 میلیارد تومان به محرومان، مستضعفان و برخی نهادها کمک کرده است، تصریح کرد: همچنین به زودی فاز نخست ساخت 120 واحد مسکونی برای زوج های جوان از سوی آستان قدس رضوی در استان آغاز می شود.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی به مدت پنج سال به صورت رایگان در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد و بعد از آن نیز این واحدها به زوج های جوان دیگری داده می شود.

نماینده آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی از اعزام 45 نفر زوج جوان به زودی به مشهد مقدس خبر داد و عنوان کرد: در تمام شهرهای استان رابطان آستان قدس رضوی وجود دارند.

حجت الاسلام سلم آبادی تصریح کرد: باید وقفیات به نام امام رضا(ع) از سوی مردم و خیران در استان گسترش پیدا کند و خیران مانند عتبات عالیات در این موضوع نیز پیش قدم باشند و به هر میزانی که خیران کمک کنند، آستان قدس رضوی دو برابر آن را کمک خواهد کرد.

وی افزود: نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی در مشهد برپا شده که چند غرفه از آن به صورت رایگان به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرده تا محصولات استان در این نمایشگاه عرضه شود.

نماینده آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در ایام دهه فجر سال جاری به خراسان جنوبی سفر می کند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات