۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۴۹۳۶۳

آغاز به کار روز دوم سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

دومین روز سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دقایقی پیش با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و روسا و هیأت‌های پارلمانی کشورهاس اسلامی آغاز شد.
نشست عمومی مسئولان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی با حضور روسای جمهور و مجلس روز گذشته به صورت رسمی در محل هتل اسپیناس پالاس آغاز شد.

در روز اول دبیرکلی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی از ترکیه به سنگال واگذار شد. همچنین در این مراسم ۱۱ رئیس مجلس یعنی روسای مجالس الجزایر، ترکیه، عمان، لبنان، ترکمنستان، گینه بیسائو، قطر، اندونزی، عراق و مجالس ملی و سنای پاکستان نقطه نظرات خود را مطرح کردند که نقطه مشترک آن تاکید برحمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن اقدام آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به بیت المقدس بود.

همچنین هیأت‌ها و روسای پارلمانی و شرکت کننده در این کنفرانس روز گذشته به دیدار مقام معظم رهبری رفته و در ضیافت شام علی لاریجانی شرکت کردند.

قرار است امروز روسای مجالس سنگال و سوریه به ایراد سخن پرداخته و بعد از آن معاونان روسای مجلس و روسای هیئت‌های شرکت کننده در این کنفرانس سخنرانی کنند.

بعدازظهر امروز مراسم اختتامیه این کنفرانس برگزار شده و به صورت رسمی سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پایان می یابد.

کمیته‌های جانبی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه (۲۳ دی) تشکیل جلسه دادند این کمیته‌ها شامل اجرایی فلسطین، امور سیاسی و روابط خارجی حقوق بشر و امور خانواده، امور فرهنگی و حقوقی، گفت‌وگوی تمدن‌ها و ادیان، امور اقتصادی و محیط زیست، هفتمین نشست نمایندگان زن مسلمان و سه نشست مشورتی گروه‌های عرب، آفریقا و آسیا بوده است./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات