۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۱۹۹۹
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی منحصر به جناح خاص سیاسی نیست

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر حفظ صبغه مردمی انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب منحصر برای جناح خاص سیاسی نیست.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در شهرستان مراغه اظهار داشت: آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران شامل حال دیگر کشورهای اسلامی نیز شده است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران الهام‌بخش دیگر ملت‌های مسلمان منطقه برای خیزش علیه رژیم های مستکبر، مستبد و دیکتاتوری بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین علل مقابله غرب و آمریکا با نظام اسلامی ایران نیز آرمان صدور انقلاب به کشورهای اسلامی بوده است.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای مرور آرمان‌ها و ارزش های اصیل انقلابی است، تصریح کرد: صاحب اصلی این انقلاب مردم بوده و ولی نعمت مسؤولان شناخته می شوند، تحت هیچ شرایطی نباید صبغه مردمی انقلاب خدشه‌دار شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران منحصر برای جناح خاص سیاسی نیست، افزود: هیچ گروهی، جناحی یا حزبی حق ندارد که انقلاب اسلامی را مصادره به مطلوب کند، چراکه تمام اقشار جامعه برای پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن خون فرزندانشان را تقدیم کرده اند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در توسعه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی گفت: استقلال و آزادی ایران مرهون انقلاب اسلامی است؛ استقلال همه جانبه جمهوری اسلامی در دنیا بی نظیر بوده و این در حالی است که در زمان طاغوت کشور در اختیار بیگانگان بود.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای نقد عملکرد دولت های گذشته و فعلی توسط جناح های سیاسی از برکات نظام و انقلاب اسلامی است، افزود: وضعیت کنونی کشور قابل مقایسه با گذشته نیست، پاسداشت این دستاوردها و برکات در قالب برنامه های مختلف دهه فجر باید با شکوه بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دست‌درازی به بیت المال از سوی برخی افراد منجر به خدشه‌دار شدن اعتماد مردم نسبت به نظام می شود، گفت: با وجود پیشرفت های بزرگی طی سالیان گذشته شاهد آن بودیم، عده ای انگشت شمار به بیت المال تعدی می کنند که به هیچ عنوان شایسته نظام اسلامی نیست.

همچنین حجت الاسلام رحیم علی طالعی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در سخنانی با بیان این‌که آیینهای گرامیداشت 12 بهمن، غبارروبی مزار شهدا و راهپیمایی روز 22 بهمن شاخص ترین برنامه های دهه فحر امسال است، گفت: برنامه های دهه فجر امسال با هماهنگی و همکاری کمیته های مختلف، اجرایی می شود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات