۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۵۲۸۳۸
در نشست خبری تشریح شد؛

برنامه های كميته تقريب مذاهب اسلامي دهه فجر انقلاب اسلامي در استان ها

معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب معاون امور ایران در نشست خبری به تشريح برنامه های كميته تقريب مذاهب اسلامي دهه فجر انقلاب اسلامي در استان ها پرداخت.
علم الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سيد حامد علم الهدي معاون امور ايران مجمع جهاني تقريب مذاهبي اسلامي بعدازظهر امروز در نشست خبري تشريح برنامه های كميته تقريب مذاهب اسلامي دهه فجر انقلاب اسلامي كه در خبرگزاري تقريب مذاهب برگزار شد با اشاره به فعاليت هاي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي اظهار داشت: يك برنامه کمیته تقریب بعد بين المللي دارد كه فعاليت آن مربوط به روز وحدت مي شود كه ميهمانان خارجي هم در آن حضور پيدا مي كنند.

وي ادامه داد: بخش ديگر فعاليت کمیته تقریب مربوط به داخل كشور به ويژه در استان هاي است كه مرزي بوده و اهل تسنن در آن حضور دارند، در اين ميان فعاليت هاي ساليانه هم انجام می شود كه از جمله آنها مي توان به ميلاد رسول اكرم(ص) و ايام دهه فجر اشاره كرد، خوشبختانه اهل تسنن ما در اين دو ايام به خوبي جشن هاي زيادي را برپا مي كنند.

معاون امور ايران مجمع جهاني تقريب مذاهبي اسلامي تاكيد كرد: طبق برنامه ريزي ما اهل تسنن در جشن ها حضور پرنگ تري نسبت به مراسم هاي عزاداري دارند، ايام دهه فجر هم يكي از جشن هاي ملي ما است كه همه قوميت ها و مذاهب در اين جشن حضور پيدا مي كنند كه يكي از بهترين برنامه هاي کمیته تقریب در اين ايام در استان هاي مرزي غباروبي مزار شهداي اهل تسنن است.

حجت الاسلام علم الهدي يادآور شد: در استان هاي مرزي کمیته تقریب برنامه ديدار از خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران را به همراه ديدار از ائمه جماعات استان خواهيم  داشت، در تمامي استان هاي مرزي همايش هاي شيعه و سني به صورت تلفيقي داريم و سخنران هايي هم از مركز براي سخنراني در اين مراسم ها ارسال مي كنيم، البته تلاش ما براين است كه از افراد برجسته كشور در اين مراسم هم استفاده كنيم.

وي افزود: عده اي از مبلغين در طول سال در حوزه هاي تقريب آمرزش ديده اند كه حيطه كار آنها تبليغ هاي تلفيقي است زيرا امروز سخن از تقريب يك ضرورت است، ما در اين ايام به همين منظور مبلغيني را به ساير استان ها ارسال مي كنيم، در واقع ما به دنبال وحدت اديان هستيم و مي خواهيم گامي فراتر از تقريب بگذاريم، در ديدگاه فقهي ما هركسي اعتقاد به توحيد داشته باشد پاك است و بايد از اين فطرت نگهداري كند و فرقي ندارد چه ديني داشته باشد.

معاون امور ايران مجمع جهاني تقريب مذاهبي اسلامي ابراز داشت: يكي از برنامه هاي کمیته تقریب "همايش قدس پايتخت صلح اديان" است كه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار خواهد شد، اين برنامه به منظور مقابله با سخنان ترامپ در خصوص بيت المقدس است، البته اين مكان جزء چهار مكان شريف بروي زمين است و لذا اشغال آن و جدا كردن آن از مسلمانان همانند جدا كردن يك عضو از مسلمانان است.

حجت الاسلام علم الهدي در خصوص ويژه ترين برنامه امسال تقريب براي دهه فجر گفت: برپايي همايش ها در هر استان جزء مهم ترين برنامه هاي ما است زيرا كليه برنامه ها توسط خود استان انجام مي شود و در اين برنامه از مفاخر هر استان استاده مي شود، ضمنا ديدار با خانواده شهيدان به همراه كميته بنياد شهيد مشتركا انجام مي شود.

وي اضافه كرد: در مورد برنامه ويژه کمیته تقریب ستاد دهه فجر براي مردم هم مي توان گفت در تمامي مساجد استان ها به خصوص اهل تسنن بعد از نماز جشن هاي انقلاب را خواهيم داشت، ضمنا بانك وحدت هم تشكيل خواهد شد، زيرا از منظر اهل تسنن بانك اهل تشييع ربوي است به همين منظور با تعامل با بانك انصار يك بانك با عنوان وحدت براي اهل تسنن در ایام الله دهه فجر به صورت آزمایشی افتتاح می شود.

معاون امور ايران مجمع جهاني تقريب مذاهبي اسلامي در مورد تلاش دشمن در فضاي مجازي براي ايجاد تفرقه خاطرنشان كرد: در طول تاريخ يكي از نقاط مشكل زا ايجاد تفرقه بين اديان بوده است كه امروز هم در چارچوب فضاي مجازي اين اتفاق در حال رخ دادن است، براي مقابله با اين موضوع تلاش هاي زيادي انجام شده است، در زمينه هاي فكري ما كتاب هاي زيادي را منتشر كرديم و در فضاي مجازي دوستان را وادار كرديم كه گروه هاي تلفيقي از شيعه و سني تشكيل بدهند و بيكار نشسته ايم.

حجت الاسلام علم الهدي ادامه داد: در دانشگاه تقريب مذاهب پايان نامه هاي خوبي در مورد تقريب مذاهب اسلامي داريم كه در حال انتشار است، همچنين خبرگزاري تقريب توانسته در امر رسانه كمك هاي زيادي را به امر كمك رساني در امر تقريب كند.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی به تشریح برنامه‌های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در استان ها پرداخت و گفت: برگزاری گردهمایی مشترک ائمه جماعات مشهد مقدس، اجرای شش برنامه قرآنی در سطح شهر مشهد، اعزام مبلغ برای ایراد سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، اجرای محفل انس با قرآن کریم در شهرستان خواف،‌ نشست ائمه جمعه رسمی استان خراسان با عنوان «انقلاب اسلامی، معنویت‌گرایی، حاکمیت ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن اسلامی» و دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا از مهمترین برنامه های استان خراسان رضوی در ایام دهه فجر است.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در خصوص برنامه‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: در این استان برنامه آشنایی طلاب جوان و جوانان اهل سنت با اتفاقات رخ‌داده در زمان انقلاب را با اعزام مبلغان آشنا به تاریخ انقلاب اسلامی جهت سخنرانی در در مساجد و مدارس علوم دینی استان خواهیم داشت. همچنین اعزام مبلغان تقریبی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است. ضمنا ارسال پیام‌های حاوی مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های اهل سنت و پوستر به همراه صدور اطلاعیه‌ برای حضور حداکثری اقشار اهل سنت استان نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن محوری پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد محمد رسول الله بجنورد در خراسان شمالی یکی از برنامه‌های مهم ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما در این استان برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مسجد حنفیه، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی، تجلیل از فعالان فرهنگی و تقریبی استان، دیدار با خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران را خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی بصیرت ویژه طلاب تشیع و تسنن در حوزه علمیه باقرالعلوم و همچنین حضور طلاب، روحانیون و ائمه جمعه در راهپیمایی نیز در استان خراسان شمالی جزو برنامه‌های کمیته تقریب در این استان می باشد.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برنامه‌های تقریبی شهر کردستان ویژه دهه فجر گفت: در این استان نیز ما برگزاری همایش سراسری روحانیون اهل تشیع و تسنن استان را به همراه تقدیر از فعالان تقریب مذاهب اسلامی و خانواده شهدای روحانی را خواهیم داشت. از سوی دیگر همایش سراسری طلاب اهل تشیع و تسنن و تقدیر از مولفان مقالات برتر با موضوعات دهه فجر و انقلاب اسلامی نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: در استان کردستان برگزاری جشن‌های انقلاب در شهرستا‌ن‌های سنندج، بانه، سقز، دیواندره، کامیاران، مریوان، دهگلان و سروآباد برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز برگزار می‌شود. همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز با حضور ارگان‌های دولتی در محل کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار می‌شود. ضمنا برگزاری محافل و مسابقات قرآنی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه غبارروبی از مزار شهدای کلیه شهرستان‌ها با حضور طلاب و روحانیون انجام می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های استان آذربایجان غربی نیز افزود: در خصوص این استان همایش بزرگ یاوران انقلاب با حضور علما و روحانیون به همراه اعزام مبلغان تقریبی برای سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه انجام می‌شود اما یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این استان افتتاح بانک وحدت در شهر ارومیه است.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی برنامه غبارروبی مزار شهدا به همراه آذین‌بندی تبلیغاتی محیط دفاتر با پوسترهای انقلاب اسلامی انجام می‌شود. هفته دیگر کلیپ دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد و مصلی‌های شهر نیز پخش می‌شود. ضمنا تجلیل از روحانیون، اساتید و ائمه جماعات به همراه مسابقه کتابخوانی در ذیل برنامه‌های ما در این استان می‌باشد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در مورد برنامه‌های استان زلزله‌زده کرمانشاه نیز گفت: در این استان برگزاری جشن انقلاب با حضور 300 نفر از جامعه اهل سنت کرمانشاه انجام می‌شود. از سوی دیگر دیدار نماینده ولی‌فقیه با خانواده شهدای اهل سنت در امتداد برنامه‌های دهه فجر می‌باشد. لازم به ذکر است مراسم جشن انقلاب در مدارس علوم دینی و اهل سنت نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم در این استان برگزاری پیش‌نشست نقش زن و خانواده در فقه اجتماعی مذاهب اسلامی خواهد بود. همچنین در ذیل برنامه‌های این استان اعزام سخنرانان تقریبی برای قبل از خطبه‌های نماز جمعه و حضور مدیران، مدرسان و طلاب و هیئت امنای مساجد در راهپیمایی خواهد بود.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برنامه‌های استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این استان جشن‌های انقلاب به همراه کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مساجد اهل سنت انجام می‌شود. همچنین برگزاری جلسات گفتمان انقلاب اسلامی و پرسش و پاسخ در این خصوص در پنج مسجد اهل سنت در اطراف زاهدان انجام می‌شود. ضمنا صدا و سیمای مرکز استان نیز برای پخش جشن‌های بزرگ انقلاب با ما همکاری لازم را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان بیست و نهمین همایش علمی تقریبی مذاهب اسلامی را خواهیم داشت، افزود: از جمله دیگر برنامه‌های ما در این استان دومین همایش ماندگاری انقلاب اسلامی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به همراه صدور اعلامیه برای حضور اقشار اهل سنت در راهپیمایی خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه استان هرمزگان تصریح کرد: در این استان مهم‌ترین برنامه‌های همایش بصیرت‌افزایی ویژه اساتید و روحانیون اهل سنت، همایش نقش زنان در سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تجلیل از فعالان تقریب مذاهب اسلامی، مشارکت در برگزاری برنامه‌های دهه فجر ارگان‌ها و نهادهای انقلابی استان خواهد بود.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی در خصوص برنامه‌های استان مرزی گلستان نیز تاکید کرد: ما در این استان همایش بانوان با موضوع انقلاب اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن مسلمان را به همراه تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در مورد برنامه‌های استان فارس در ایام‌الله دهه فجر یادآور شد: در این استان مسابقات ورزشی در مدارس علوم دینی اهل سنت، مسابقات فرهنگی میان طلاب، مدرسان و مساجد اهل سنت، آیین‌های گرامیداشت دهه فجر، تبلیغات محیطی و فضاسازی مساجد و مدارس، اعزام مبلغان تبلیغی برای سخنرانی در قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدای اهل سنت و انعکاس خبری و رسانه‌ای دیدگاه بزرگان اهل سنت استان در خصوص انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تأسیس بانک وحدت در ارومیه نیز گفت: از آنجایی که علمای اهل تسنن بر سیستم بانکداری امروز کشور مشکل دارند و معتقد هستند پرداخت سود و دیرکرد در بانک‌ها حرام است اعتراضات فراوانی را به ما داشته‌اند که از این رو تلاش کردیم با طرح تأسیس بانک وحدت این مشکل را مرتفع کنیم که برای این طرح با همکاری بانک انصار به صورت آزمایشی این بانک در ارومیه تاسیس خواهد شد که خدمات آن به صورت قرض‌الحسنه می‌باشد./۸۰۷/د103/ب1

ارسال نظرات