۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۵۴۷۳۵
ایستاده پای انقلاب؛

نقش روحانیت در انقلاب اسلامی بی بدیل است

مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که روحانیت بزرگ ترین چهره ضد استبدادی تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: نقش روحانیت در نهضت اسلامی بی بدیل بوده و هست.
حجت الاسلام محمد صالح مازنی

حجت الاسلام محمدصالح مازنی مدیر گروه فرهنگ و هنر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه در حاشیه راهپیمایی عظیم یوم الله 22 بهمن مردم قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که انقلاب اسلامی مرهون یک فرزندی برخواسته از حوزه های علمیه بود، اظهار داشت: این افتخاری برای ما است که امام خمینی(ره) از حوزه برخواست و انقلاب را به پا کرد.

وی افزود: رهبری داهیانه ایشان باعث شد که انقلاب به پیروزی رسید، همچنان که از کودکی می خواندیم در پیروزی انقلاب یکی از عوامل حضور روحانیت و انسجام ملت بود و عامل دیگر نیز الهی بودن نظام بود، چراکه انقلاب اسلامی ایران تنها نهضت الهی در سده اخیر است چون غالب نهضت ها بیشتر جنبه انسانی داشته است.

حجت الاسلام مازنی عنوان کرد: درکنار همه لیدرهایی که در کشور به عنوان چهره های ضد استبدادی قیام کردند برترین آنها حوزوی بودند و حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی در کنار مردم و پیش روی مردم قرار داشتند و شکنجه ها و اذیت و آزارهای زیادی را تحمل کردند.

وی با اشاره به این که حرف زدن در مورد انقلاب و دفاع از آرمان های اسلامی کار ساده ای است، ابراز کرد: روحانیت واقعا در میدان عمل به دفاع از اسلام پرداختند چراکه آن دوران واقعا زمان سخت و دشواری بود و اگر خاطران انقلابیون و روحانیون را بخوانیم متوجه می شویم که چه سختی هایی را تحمل کردند و سر حمایت و حراست از نظام و انقلاب اسلامی گاهی از شهر و دیار خود مطرود شدند.

مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه عنوان کرد: حتی بسیاری از افرادی که امروز در حوزه شناخته شده نیستند در شکل گیری و تثبیت انقلاب نقش پررنگی داشتند، چراکه در ایام تبلیغی به شهرها و روستاها می رفتنند و پیام امام راحل به شهرها و روستاها را می رساندند تا این نهضت بالنده شود بنابراین در نهضت اسلامی ما نقش روحانیت بی بدیل است.

وی با تأکید بر این که امروز نیز روحانیت همیشه در صحنه است، ابراز کرد: روحانیت باید صرفا وظیفه حراستی خود را حفظ کند و نقش منتقد داشته باشد، چراکه حوزه ای آزاد و بالنده است که در کنار ولایت فقیه و مراجع و دولت و ملت قرار بگیرد و در عین حال ناقد نابسمانی ها و مشکلات موجود باشند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات