۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۵۵۲۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

فریب «حقوق بشر و آزادی» دشمنان را نخوریم

امام جمعه بیرجند گفت: فریب کلمات حقوق بشر و آزادی دشمنان را نخوریم، آن ها که از آزادی سخن می گویند چرا ۶ سال به بحرینی ها اجازه نمی دهند تا در مسأله حکومتی خود یک رأی داشته باشند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان بیرجند اظهار داشت: در روایات وجود دارد که اگر جهاد در راه خدا و تمام کارهای خیر را در یک کفه قرار دهید و امر به معروف و نهی از منکر نیز در یک کفه دیگر قرار دهید متوجه می شویم که وزنه امربه معروف و نهی از منکر قابل قیاس با تمام کارهای خیر نیست.

وی با بیان اینکه هر کسی که در هر زمانی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت عمل کند باید در آن شک کرد، گفت: فلسفه امربه معروف، دوستی است از این رو باید این فلسفه را بفهمیم و تبیین کنیم، فلسفه امربه معروف یک آقا بالاسری نیست بلکه فلسفه آن دوستی، محبت و وفاداری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در دوران قاجار، بیگانگان در کشور نفوذ داشتند اما دشمن به این نیز راضی نبود و رضاخان را حاکم کرد و قتل و غارت زیادی را انجام دادند و بستن درب های حوزه های علمیه، تعطیلی عزاداری ها، بستن درب خانه اهل بیت(ع) و کشتار مردم از جمله اقدامات رضاخان و بیگانگان بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: روباه پیر انگلیس با ایجاد قحطی بیش از 9 میلیون نفر از جمعیت 18 میلیونی کشور را کشت و بر ملت ایران مسلط شده بودند.

وی با بیان اینکه کشور ایران هزینه های زیادی را داده و تاکنون شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده است، ادامه داد: منافقان، 17 هزار نفر از بهترین ها را در کشور ترور کردند و آسیب های زیادی به کشور وارد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نفوذ فرهنگی آن ها در جای جای کشور مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: اختلاس ها، بی عدالتی ها، رکود و بیکاری نتیجه ناکارآمدی مسؤولان است البته دشمن با استفاده از این موضوعات می خواهد ایران را زمین گیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یکی از مهم ترین آسیب ها در کشور را آسیب های فرهنگی دانست و اظهار کرد: بی عدالتی ها، اختلاس ها، بی قانونی و بی تفاوتی به فرهنگ برمی گردد.

وی افزود: دشمنان دوست نما اسم از آزادی می برند اما آزادی برای چه کسی؟ آزادی برای غربی ها که فساد ایجاد کنند؟ آیا نمی توان فضای مجازی را با این همه نیروی انسانی با استعداد و نخبه خودمان اداره کنیم؟

امام جمعه بیرجند گفت: جوانان ابزاری برای دشمن قرار نگیرند وگرنه در هر گناهی که به وجود بیاید شریک هستید و این بحث شخصی نیست، خوابی که دشمن برای سرنوشت ما دیده مانند آنچه که در سوریه، عراق، فلسطین، میانمار و نیجریه قدم گذاشته، است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمنی که دستش چدنی است و به حلقوم هر جامعه ای بند شود سر از تن جدا می کند اما در دستکش مخملی است، باید این را برای مخاطب تبیین کرد.

وی بیان کرد: فریب کلمات "حقوق بشر و آزادی" دشمنان را نخوریم، آن ها که از آزادی سخن می گویند چرا 6 سال به بحرینی ها اجازه نمی دهند تا در مسأله حکومتی خود یک رأی داشته باشند؟، به اسم کلمه آزادی قتل و غارت، شکنجه، مساجد، حسینیه ها را تخریب می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اذعان داشت: تنها موضوعی که می تواند کشور را حفظ کند، وحدت است، وحدت وقتی تحقق پیدا می کند که تابع قانون باشیم، جامعه ای موفق است که هر کسی در جای خودش باشد اما وقتی سلیقه ای و حزبی حرف بزنیم نتیجه آن بی عدالتی و در هم پاشیدگی خانواده ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: بالاترین معروف، تعهد به قانون و ایستادگی پای میثاق ملی و بالاترین منکر، شانه خالی کردن از زیر بار قانون است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات