۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۵۵۹۱۶
امام جمعه موقت قزوین:

راه رسیدن به سعادت قرار گرفتن در مسیر بندگی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: راه رسیدن به ملکوت عالم قرار گرفتن در مسیر بندگی است، انسان باید کاری کند که در مسیر بندگی رضای خداوند متعال را تحصیل کرده و خود را در زمره ابرار و نیکان قرار دهد.
حجت الاسلام علی قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی قابل رییس دفتر رسیدگی و نظارت بر شورای نگهبان ظهر امروز در مسجد احمدبیک قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون عطای نفس به انسان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید ما به انسان نفسی را عنایت کردیم که توسط آن نفس خوبی و بدی به او الهام می‌شود این همان چیزی است که در فرهنگ دین از آن به عقل و شعور یاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وجه تمایز انسان و حیوان افزود: عقل و شعور همان چیزی است که به عنوان وجه تمایز انسان از حیوان به شمار می‌رود انسان در پرتو این شعور توانسته است به اعماق زمین دست پیدا کرده و به کرات متعدد سفر کند و از اسرار آنها آگاهی پیدا کند.

رییس دفتر رسیدگی و نظارت بر شورای نگهبان با بیان اینکه افزون بر نعمت عقل خداوند متعال نعمت بزرگ پیامبران هدایت کننده را به بشر ارزانی داشته است اظهار کرد: پیامبران پشت پرده این عالم را برای ما بیان می‌کند اینکه عاقبت ما چه می‌شود و پس از این عالم به کجا می‌رویم اینکه سزای کار نیک و بد خود را خواهیم دید این تعلیمات اموری است که انبیا به ما آموخته‌اند.

امام جمعه موقت قزوین راه رسیدن به ملکوت عالم را قرار گرفتن در مسیر بندگی دانست و ابراز کرد: انسان باید کاری کند که در مسیر بندگی رضای خداوند متعال را تحصیل کرده و خود را در زمره ابرار و نیکان قرار دهد این چنین انسانی به یقین در مسیر بندگی قرار گرفته و می‌تواند به مقامات معنوی دست یابد.

حجت الاسلام قابل در ادامه با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند فاطمه زهرا میوه دل من است زهرای اطهر یک حوریه‌ای بوده است که به صورت انسان جلوه کرده است هر گاه فاطمه در محراب می‌ایستد نور وجودش برای اهل آسمان روشنایی می‌دهد.

وی در پایان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) سرور زنان اهل عالم و الگویی شایسته برای تمام جهانیان است از این رو، شیعه آن حضرت کسی است که خداوند متعال را اطاعت کرده و مطیع او باشد بنابراین اگر تمام توجهات انسان به خداوند باشد امورش درست شده و در مسیر تقرب الهی قرار خواهد گرفت./۸۷۳/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات