۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۵۶۱۰۸
امام جمعه تبریز:

ولایت‌مداری به صورت گزینشی معنایی ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌‌هاشم گفت: ادامه راه شهدا تنها با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه ها و فتنه‌های رنگین دشمنان نظام محقق می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خانواده‌های شهدای منطقه ولی‌عصر(عج) تبریز با تأکید بر این‌که عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون شهدا است، اظهار داشت: در هر شرایط زمانی و مکانی مدیون شهدا هستیم.

وی با بیان این‌که ادامه راه شهدا تنها با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه ها و فتنه‌های رنگین دشمنان نظام محقق می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخلاف آن‌چیزی که گفته می‌شود، نتوانسته‌ایم در حق شهدا ادای دین داشته باشیم، هنوز شرمنده شهدا و خانواده‌های آنان هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که برخی از جوامع غربی که هیچ اعتقادی به فرهنگ جهاد و شهادت ندارند، در پاسداشت خون مدافعان وطن و تأمین معیشت خانواده های شهدا از نظام اسلامی ایران پیشی گرفته‌اند، افزود: اعتقاد بر این است که درخصوص شهدا هر کاری انجام شده، باز کم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که هنوز نتوانسته‌ایم آن‌گونه که باید فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم، تصریح کرد: حقایق جنگ تحمیلی به قدری باعظمت است که اگر تنها گوشه‌ای از آن دوران بازگویی شود، نسل حاضر به پدران خود افتخار خواهند کرد.

وی با بیان این‌که ایستادگی در برابر استکبار جهانی که در رأس آن آمریکای جنایتکار و صهیونیزم کودک‌کش قرار دارند؛ در طو چهار دهه گذشته تنها با روحیه جهادی ممکن بوده است، افزود: اگر مسؤولان نظام در ولایت‌مداری، استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و حق‌طلبی از مردم عقب بمانند؛ در طراز انقلاب اسلامی نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که ولایت‌مداری به صورت گزینشی معنایی ندارد، افزود: تبعیت محض از ولایت فقیه به این معنا نیست که تنها به صورت زبانی اذعان کرد که پیرو خط امام و ولایت هستم، اما در عمل شاهد حرکت در خلاف جهت رهنمودهای ولی فقیه باشیم.

وی با اشاره به این‌که بازگشت پیکرهای مطهر شهدای گمنام پس از سال‌ها به وطن، حجت را بر همگان تمام می کند، خاطرنشان کرد: مسؤولان اگر به دنبال جلب رضایت الهی و ادای دین نسبت به خون مطهر شهدا هستند، بهتر است به حل مشکلات خلق الله مشغول شوند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات