۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۸۶۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

طرح جامع تربیتی، آغاز فصل جدیدی در برنامه های اخلاقی حوزه

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجرای مناسب طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه فصل جدیدی از رونق برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه خواهد بود، گفت: خوشبختانه از زمان اجرای این طرح شاهد یک انسجام مناسب در برنامه های فرهنگی و تربیتی مدارس هستیم.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع رابطان تهذیب مدارس علمیه استان از اجرای طرح محراب در 23 مدرسه علمیه استان خبر داد و گفت: این طرح از مجموعه های برنامه طرح جامع تربیتی حوزه علمیه است.

وی با بیان این که در اجرای این طرح از اساتید مرکز تخصصی نماز بهره گرفته می شود، افزود: این طرح از 12 تا 14 اسفند به مدت سه روز در مدارس علمیه برگزار خواهد شد و اساتید به صورت کارگاهی و به مدت سه ساعت در هر مدرسه به تبیین و تشریح این مسائل مرتبط با نماز می پردازند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این طرح اسرار نماز، نقش آن در رشد و تعالی انسان، ویژگی های نماز قرآنی و راه های تکمیل نماز برای طلاب شرکت کننده تبیین خواهد شد، خاطرنشان کرد: به طور حتم اجرای این طرح در تقویت فرهنگ نماز و نماز خوانی در میان طلاب کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این که اهمیت و جایگاه نماز در آموز های دین ضرورت اجرای این طرح در مدارس علمیه بیشتر کرده است، بیان داشت: طرح محراب با هدف ارتقای سطح آشنایی طلاب نسبت به معارف نماز در مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید توان علمی و مهارتی خود را در مسائل مختلف به ویژه موضوع نماز تقویت کنند، تصریح کرد: یک طلبه به عنوان مبلغ دین باید در جهت ترویج و گسترش آموزه های دین اهتمام ویژه ای داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از وظایف حوزویان ارائه آموخته های علمی خود به جامعه است، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید معارف اسلامی را به خوبی بیاموزد تا بتواند آن را به جامعه عرضه کند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در طرح محراب از کتبی با موضوع نماز برای تبیین موضوع نماز بهره گرفته می شود، تصریح کرد: کتاب‌های اهدا شده دارای موضوعات اسرار، آثار، آداب نماز و خانواده بوده و در رشد علمی و افزایش انس با نماز موثر است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اجرای مناسب طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه فصل جدیدی از رونق برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه خواهد بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از زمان اجرای این طرح شاهد یک انسجام مناسبی در برنامه های فرهنگی و تربیتی مدارس هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در گذشته هر مدرسه ای به صورت سلیقه ای و بدون برنامه ای ریزی مدونی به اجرای برنامه های اخلاقی و تربیتی می پرداخت، بیان داشت: اما با آغاز اجرای طرح جامع تربیتی شاهد تقویت برنامه های اخلاقی و تهذیبی در مدارس هستیم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که سردرگمی هایی که در گذشته به منظور اجرای برنامه های تربیتی و اخلاقی در مدارس وجود داشت با آغاز اجرای طرح جامع تربیتی شاهد ساماندهی این برنامه ها هستیم، تصریح کرد: طرح جامع تربیتی همه نیازمندی های طلاب را در نظر گرفته و خوشبختانه با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با آغاز اجرای این طرح، برگزاری دروس اخلاق در مدارس علمیه نظم و تربیت بیشتری به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با بهره گیری از ظرفیت علما و بزرگان حوزه، شاهد برگزاری منظم دروس اخلاق در مدارس علمیه هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اجرای طرح تبیین خطبه فدکیه در مدارس علمیه اشاره کرد و با بیان این که این طرح از شهادت حضرت فاطمه(س) آغاز و تا ولادت آن حضرت ادامه دارد، گفت: در این طرح طلاب با مطالعه دقیق خطبه فدکیه با سیره آن حضرت به خوبی آشنا می شوند.

حجت الاسلام طبرسی همچین با بیان این که تشکیل حلقه های تربیتی نیز از جمله برنامه های طرح جامع تربیتی است که در مدارس علمیه اجرا شده است، بیان داشت: این طرح در ۱۹ مدرسه علمیه استان که دارای پایه اول هستند در حال اجرا است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجرای طرح حلقه های تربیتی ضمن تقویت مسائل اخلاقی و تهذیبی در طلاب موجب رشد بنیه علمی و آموزشی آنها نیز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح از طلاب سطوح بالا که دارای بنیه علمی و اخلاقی بهتری هستند به عنوان سر حلقه استفاده می شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات