۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۵۶۹۲۸
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

هنرمند مسجدی ذوق خود را در قالب دین ارائه می‌کند

جعفرپور گفت: هنرمندی که در مسجد رشد کند همیشه سعی دارد ذوق و هنر خود را در چارچوب دین و اسلام خرج کند و به سوی مسائل مبتذل نرود.
جعفرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بعدازظهر امروز (چهارشنبه 9 اسفندماه) در نخستین كنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام‌البنین(س) كه در مجتمع آدینه برگزار شد با اشاره به مقام والای حضرت ام‌البنین(ع) اظهار داشت: شخصیت این بانوی بزرگ تا حدی بالا است که توانست به همسری امیرالمونین در بیاید، ایشان تمام فرزندان خود را در راه خدا، امام حسین(ع) و ولایت فدا کرد و با تمام قوا در مقابله فاجعه عاشورا ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: حضرت ام‌البنین(ع) هیچگاه اجازه ندادند که راه شهدای کربلا خاموش شود، ما می‌توانیم ایشان را نمونه کامل ایثار، صبر و مقاومت بدانیم، امروز همسران و مادران شهدا نیز همین راه را در پیش گرفتند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: حضرت ام‌البنین(ع) هم مادر و هم همسر شهید بودند و ما باید از طریق راه ایشان پیام شهدا را به همه انتقال دهیم تا راه‌شان در جامعه همیشه زنده بماند، در واقع ما در جامعه خود و مجلسی اینچنینی بازنمایی هنرمندانه شهدا را به تصویر بکشیم.

جعفرپور یادآور شد: برای حفظ خون شهدا یکی از راه‌کارها استفاده از شعر، داستان و هنر است، در این خصوص کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هنرمندانه به این موضوع پرداخته‌اند، البته اشکالی هم ندارد که رشد و نمو یک هنرمند در مسجد شکل بگیرد.

وی افزود: هنرمندی که در مسجد رشد کند همیشه سعی دارد ذوق و هنر خود را در چارچوب دین و اسلام خرج کند و به سوی مسائل مبتذل نرود، تصمیم ما هم در کمیسیون فرهنگی و هنری مساجد به دنبال حمایت از طرح‌های همچون طرح امروز هستیم.

در ادامه این مراسم بانو جنیدی مادر چهار شهید با بیان اینکه این دنیا محل گذر است و باید در این دنیا فانی در جهت آخرت حرکت کنیم، تصریح کرد: امروز کشور ما یک ابرقدرت است و ما هم دعا خواهیم کرد تا این نظام و حکومت پابرجا بماند.

وی با اشاره به موضوع فضای مجازی ابراز داشت: ما نباید هیچگاه به دورغ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه کنیم، ما امروز از نعمت شهداء و رهبری برخوردار هستیم و هرکسی که به این نظام دهن کجی کند خودش ضرر خواهد کرد.

در پایان این مراسم بیانیه کنگره حضرت ام‌البنین(ع) قرائت شد و از سوی تولیت آستان حضرت عباس(ع) پرچم بارگاه ملکوتی حضرت عباس‌(ع) به خادمان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) تقدیم شد.

ضمنا در این مراسم شاعرانی به قرائت اشعار خود در مضمون این کنگره پرداختند و نهایتا از شعرا و برگزیدگان "جشنواره سراسری گلدسته‌های سپید" تجلیل شد./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات