۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۵۷۰۶۸
حجت الاسلام مهدوی کنی مطرح کرد؛

بی‌توجهی به سبک زندگی اسلامی ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها

رییس شورای عالی جشنواره کتاب سال سبک زندگی ریشه بسیاری از مشکلات کشور در حوزه فرهنگ و اقتصاد و بزه های اجتماعی را ناشی از بی‌توجهی به سبک زندگی اسلامی دانست.
حجت الاسلام مهدوی کنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری ویژه نخستین جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» ظهر امروز در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدسعید مهدوی کنی رییس شورای عالی جشنواره کتاب سال سبک زندگی در این نشست با اشاره به اهداف این جشنواره و شیوه داوری آثار اظهار داشت: لزوما نگاه ما بر آمده از علوم اسلامی یا شخصیت های حوزوی نیست بلکه در این جشنواره فرصتی برای رقابت در موضوعاتی در مورد سبک زندگی پدید آمده است.

وی افزود: البته از آن جایی که به طور طبیعی بستر وقوع این نوع مطالعات جمهوری اسلامی است، قاعدتا نگاه اسلامی ایرانی در آن تجسم پیدا خواهد کرد ولی محدودیت به حوزه علوم اسلامی نخواهد داشت.

حجت الاسلام مهدوی کنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جامعه پرشتاب امروز در عصر اطلاعات و طیف متنوع از نیروهای تأثیر گذار داخلی و خارجی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این جامعه بازیگران و کارگردانان بسیار پرتعداد و پرشمار نیز هستند.

وی با اشاره به لزوم پیش بینی و آینده پژوهی جامعه یادآور شد: هر یک از تدابیر و اقدامات می تواند در روند شناسی رخدادها تأثیر بسزایی داشته باشد و این جشنواره نیز در همین راستا برگزار شده است.

رییس شورای عالی جشنواره کتاب سال سبک زندگی در ادامه خاطرنشان ساخت: دفتر تبلیغات با همکاری دانشگاه باقرالعلوم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ، حوزه و دانشگاه و مؤسسه امام خمینی و دانشگاه تهران اهتمام به این همایش برای ایجاد گفتمان جدی در عرصه سبک زندگی دارند.

وی با بیان این که بسیاری از مشکلات کشور در حوزه فرهنگ و اقتصاد و بزه اجتماعی و آسیب ها ناشی از سبک زندگی است، عنوان کرد: دانایی و فرزانگی یک ملت اقتضاء دارد که این مقوله به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و اولین ایستگاه در این زمینه، تبیین و توسعه گفتمانی این مسأله و ترسیم نقطه آغاز و مطلوب و نقشه راه برای طی شدن این مسیر است.

حجت الاسلام مهدوی کنی در ادامه عنوان کرد: به کارگیری و استخدام این نرم افزار یکی از دشوارترین مراحلی است که در نهایت با کشف نظریات و برداشتن گام های مختلف در این مسیر محقق می شود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات