۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۵۷۰۷۳
حجت الاسلام فجری خبرداد؛

ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب سال سبک زندگی

دبیر علمی نخستین جشنواره کتاب سال سبک زندگی از ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه و رسیدن بیش از ۵۰ اثر به مرحله داوری این جشنواره خبرداد.
حجت الاسلام علیرضا فجری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری ویژه نخستین جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» ظهر امروز در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا فجری دبیر اجرایی جشنواره در این نشست اظهار داشت: رویکرد جدی عملیاتی نهادهای دینی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی این است که خود را به فعالیت های میدانی و ارتباط با اقشار مختلف نزدیک کند.

وی در ادامه با اشاره به این که فراخوان مقالات از مهرماه آغاز و چندین نوبت نیز به درخوسات علاقه مندان تمدید شد، اظهار کرد: در نهایت این مهلت تا ابتدای بهمن ماه تمدید شد و هزار و 14 اثر به دبیرخانه این همایش رسید.

حجت الاسلام فجری با اشاره به شیوه داوری آثار عنوان کرد: در چند مرحله داوری در مورد آن ها صورت گرفت که اولین گام داوری، آثار در چهار گروه اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی، تک نگاری  و آثار ترجمه ای گونه شناسی و دسته بندی بود.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی ارزیابی اجمالی در این مسأله صورت گرفت که 129 اثر و تا مرحله قبل از فینال 50 اثر برگزیده شد که حدود ده تا 12 اثر در دو عرصه برگزیده و شایسته تقدیر خواهیم داشت.

دبیر اجرایی جشنواره کتاب سال سبک زندگی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برون داد این جشنواره خاطرنشان کرد: معرفی آثار برتر خواص خود را دارد  از جمله این که خانه کتاب وزارت ارشاد این قول را داده است که کلیه کتابخانه های عمومی سطح کشور را با این آثار برتر تغذیه کند.

وی ادامه داد: ما همچنین با همکاری با بخش های غیر دولتی و نهادهای حوزوی می توانیم این هم افزایی را داشته باشیم که مسابقات کتابخانی را در عرصه های سنی مختلف برگزار کنیم تا خروجی های عملی این کتب را در جامعه شاهد باشیم.

حجت الاسلام فجری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که کتاب هایی که در این جشنواره ارسال شده  کارگاهی است، یادآور شد: این کتاب ها به هیچ عنوان مطالب تئوری صرف نیست بلکه با رویکرد تدریس در دوره های کارورزی و به صورت کاملا کاربردی نوشته شده و از این جهت می تواند آثار پررنگی برای جامعه داشته باشد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات