۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۵۷۰۷۸
دبیر علمی جشنواره سبک زندگی اسلامی:

بانک علمی و اطلاعاتی از مطالب سبک زندگی ایجاد می‌شود

حجت الاسلام شیخ الاسلامی ضمن تشریح اهداف و انگیزه های این همایش، ایجاد بانکی علمی و اطلاعاتی از مطالب سبک زندگی را از مهم ترین اهداف برشمرد.
حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری ویژه نخستین جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» ظهر امروز در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی دبیر علمی جشنواره و عضو هیأت علمی پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی در این نشست، پوشش دادن به عرصه های حضور جوانان و پیگیری جدی انتقال مطالبات نسل جوان را بخشی از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی دانست.

وی رصد کردن فعل و انفعالات اجتمای و همچنین حضور در فضای رسانه های نوین را از دیگر کارکردهای این نهاد حوزوی برشمرد.

دبیر علمی جشنواره به دیگر فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه سبک زندگی اشاره کرد و عنوان داشت: ما همچنین در حوزه طراحی انیمیشین، بازی های رایانه ای، هنرهای تجمسی، تولید سریال، پالایش آثار فرهنگی و تربیتی کودکان مثل کتابخانه ها و اسباب بازی ها و المان های شهری کارهای جدی داشته ایم.

وی با اشاره به این که دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری جشنواره کتاب سال سبک زندگی به عنوان رکن اصلی حضور دارند، یادآور شد: ما حتی در تربیت مبلغ و خطیب سبک زندگی کارهای جدی داشته ایم و برگزاری رویدادهای خلاقانه به صورت عملیاتی و پرتعداد مثل این جشنواره نیز حرکت به سمت  اجرایی شدن این سیاست ها است.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی تصریح کرد: ما با امکاناتی که داریم خودمان را به بطن جامعه نزدیک کرده و می خواهیم در متن رخدادها به یک همفکری و همراهی نزدیک و مؤثر کودک و نوجوان و ورزشکار و هنرمند و همه اقشار تأثیر گذار در جامعه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جشنواره کتاب سال سبک زندگی در سال های آینده از نظر کیفیت ارتقا پیدا خواهد کرد، یادآور شد: انشاءالله محصولات چند رسانه ای، اینفو گرافی و متن نوشته ها نیز باید در سال های آینده جای خود را در این جشنواره پیدا کند، البته حلقه اول همه این موارد، اندیشه است.

وی خاطرنشان ساخت: این همایش فرصت خوبی برای پرداختن به موضوعی است که به شدت نیاز به آن حس می شود و خلاهای کاربردی زیادی در این زمینه داریم.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی با بیان این که داشته های علمی ما چندان زیاد نیست، افزود: با جمع آوری بخشی از داشته های مکتوب در فضای نشر به سرمایه علمی خوبی در این زمینه رسیده ایم، اگرچه تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیاد است.

وی بیان کرد: در حقیقت این همایش با هدف ایجاد بانکی علمی و اطلاعاتی از مطالب سبک زندگی و تبیین دستاوردها در این زمینه تشکیل شده است، همچنین عرصه خوبی برای گفت‌وگو میان نویسندگان و متفکران این عرصه است و شاهد پیشرفت ادبیات و گفتمان این حوزه هستیم.

دبیر علمی همایش بیان کرد: ایجاد تفاهم گفتمانی میان حوزه و دانشگاه و ایجاد ادبیات گفت و گوی مشترک از دیگر اهداف این همایش است./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات