۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۵۷۵۰۶
امام جمعه فاروج تأکید کرد؛

ضرورت احیای کارکردهای چندگانه مساجد

حجت‌الاسلام قلی زاده با اشاره به اینکه در گذشته مساجد محور تمام فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بودند، گفت: امروز هم باید کارکردهای چندگانه مساجد احیا شود.
حجت الاسلام قلیزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج، امروز در همایش مسجد انقلابی که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد و همکاری اداره تبلیغات اسلامی در محل مسجد جامع فاروج برگزار شد، بر توجه بیشتر به مساجد و رسیدگی به این مراکز تأکید کرد.

وی افزود: همه فعالیت‌ها و تحولات جهادی از مسجد آغاز می‌شود و اگر با مسجد ارتباط نداشته باشیم در معرض تهاجم و آسیب قرار خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام قلی زاده اضافه کرد: کارکردهای مسجد شامل بخش‌های مختلف انقلابی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی است و نیروهای خودجوش و مردمی در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در این زمینه‌ها در مساجد نقش‌آفرینی می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج با اشاره به اینکه در گذشته مساجد محور تمام فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بودند، گفت: امروز هم باید کارکردهای چندگانه مساجد احیا شود.

وی اظهار کرد: خداشناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و آفت شناسی ازجمله ویژگی‌هایی هستند که همه افراد به‌ویژه کسانی که با مساجد در ارتباط هستند باید آن‌ها را رعایت کنند و در زندگی خود در نظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام قلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر قرآن محور بودن فعالیت‌های مساجد، افزود: باید همه ابعاد زندگی بشر قرآن محور باشد؛ زیرا اگر همه انسان‌ها به قرآن کریم تمسک جویند در تمام مراحل زندگی خود بیمه می‌شوند و به‌راحتی می‌توانند بر سختی‌ها و مشکلات زندگی فائق آیند.

وی ادامه داد: کتاب آسمانی قرآن کریم شفای سودمند، معجونی مؤثر و نگهبان کسی است که به آن تمسک جسته و نجات‌بخش کسی است که از آن پیروی کند؛ ازاین‌رو باید در تمامی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی قرآن نقش محوری داشته باشد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات