۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۵
کد خبر: ۵۵۷۹۳۳
در اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح شد؛

تجلیل آیت الله خائفی از رهبری حکیمانه رهبر انقلاب

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تجلیل از رهبری خردمندانه، حکیمانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب، بر لزوم پیروی همه مسؤولان و مردم از ولایت فقیه تأکید کرد.
آیت الله خائفی | هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالله خائفی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین که با موضوع نقش اساتید در ارتقای علمی و عملی حوزه های اخلاق در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، معرفی جایگاه انسان و انسانیت را ضروری دانست و گفت: جایگاه انسانیت باید به خوبی تبیین شود.

وی افزود: سؤال می شود که آیا دانشگاه و دانشمندان باید انسان و انسانیت را تعریف کنند؟ که باید گفت خیر چون معرف انسان خداوند متعال، قرآن کریم و عترت است؛ انسان در احسن تقویم خلق شده و جایگاهی ویژه دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: انسان جامع عقول بوده و راه مستقیم به او اعطا شده است، جایگاه انسان در قرآن کریم باید مورد بررسی فضلا قرار گیرد  چرا که خداوند به انسان کرامت داده و جایگاهی ویژه به او عنایت کرده است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم رهبر و الگوی جامعه باشیم باید بر مبنای قرآن و اهل بیت(ع) عمل کرده و معارف اهل بیت(ع) را ترویج دهیم، اگر انسان سالیان دراز در حوزه مشغول تحصیل باشد اما عقل مستفاد و فعال را به کار نگیرد اثری ندارد.

آیت الله خائفی بر ضرورت به کارگیری عقل عملی تأکید کرد و ابراز داشت: کتاب هایی در زمینه های گوناگون نوشته می شود که تنها اصطلاحات است؛ مسأله لازم توجه کتاب الهی و به کارگیری عقل عملی برای رهبری جامعه است، فضلا و علما که در ردیف ملائکه و اولوالعلم قرار دارند باید حافظ کتاب و عترت باشند.

وی عنوان کرد: چیزی که جامعه اسلامی را به سمت صراط مستقیم هدایت می کند این است که حیات فردی، اجتماعی و سیاسی و جمیع حیات انسان الهی باشد، برای رسیدن به مقامات عالی، داشتن پست و مقام نیاز نیست بلکه باید رضایت الهی را در انجام کارها مدنظر قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر انسان عقل نظری را در ردیف عقل عملی به کار ببرد جمیع علومی که برای انسان مخفی بوده کشف می شود؛ بنابراین انسان باید به آنچه که می داند عمل کند.

وی در پایان سخنان خود با تجلیل از رهبری خردمندانه، حکیمانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب و با تأکید بر لزوم پیروی همه مسؤولان و مردم از ولایت فقیه اضافه کرد: دعا می کنیم که رهبر انقلاب پرچم مقدس نظام اسلامی را با دست خود به دستان مبارک حضرت ولیعصر(عج) تحویل دهند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات