۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۹۸۳
آیت الله نظری پس از غرس یک اصله نهال:

حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نیازمند عزم ملی است

آیت الله نظری خادم الشریعه همزمان با هفته منابع طبیعی یک اصله نهال غرس کرد.
کاشتن نهال توسط آیت الله نظری کاشتن نهال توسط آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه همزمان با هفته منابع طبیعی یک اصله نهال غرس کرد.

بر اساس این گزارش، این عالم وارسته علیرغم کسالت و کهولت سن در اقدامی ارزشمند و در حرکتی نمادین به منظور گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی یک اصله نهال غرس کرد.

آیت الله نظری خادم الشریعه در سخنان کوتاهی، درخت و طبیعت را نماد حیات و سرزندگی دانست و گفت: باید از این نعمت ارزشمند خدادادی حفاظت و حراست کنیم.

وی با بیان این که درخت و طبیعت در نگاه اسلام از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردار است، افزود: حفظ این نعمت الهی بسیار اهمیت دارد و حیات و سرزندگی جامعه به حفظ این منابع خدادای وابسته است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که درخت و طبیعت همواره برای بشر منفعت و فایده داشته و دارد، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه در حفظ و حراست از این نعمات الهی بشریت خوب عمل نکرد و در برخی مواقع زمینه نابودی آن را نیز فراهم کرد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که این طبیعت زیبا که در فصول مختلف سال با تغییرات همراه است نشان از قدرت لایزال الهی است، تصریح کرد: باید قدرت الهی را در تغییرات فصول، روییدن ها و سرسبزی ها ببینیم.

وی به روایتی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند هر کس درختی بکارد و از آن محافظت کند تا ثمر دهد، خداوند به اندازه ثمر آن به وی پاداش خواهد داد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که قطع بی رویه درختان و ضربه زدن به این طبیعت خدادادی به حتم خسارت های بسیاری برای جامعه امروز و آیندگان در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کاشتن درخت از سوی هر انسان مؤمن و مسلمانی در کشور رواج بیشتری پیدا کند و با یک عزم عمومی و ملی شاهد گسترش و تقویت منابع طبیعی باشیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات