۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۵۸۱۴۷
حجت الاسلام طباطبایی نژاد مطرح کرد؛

تأثیر توجه به منابع طبیعی و درختان در اقتصاد جامعه

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: اگر در حفاظت از منابع طبیعی و درختان کوشا باشیم بهداشت تأمین خواهد شد و حتی در فقرزدایی نیز اثرگذار است.
حجت الاسلام طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) گفت: باید در همان مسیری که حضرت اقدام کردند یعنی دفاع از مقام امامت و ولایت حرکت کنیم.

وی با گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی افزود: سه عنصر مهم برای انسان و طبیعت وجود دارد که شامل آب، خاک و هوا می شود، از سوی دیگر سه مسأله وجود دارد که جهان بر آن اتفاق دارند که عبارت از بهداشت، جنگل و فقر زدایی است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان این که اگر آب، خاک و هوا نباشد زندگانی برای انسان امکان ندارد، اظهار داشت: باید نسبت به حفظ منابع طبیعی و نعمت های خدادی کوشا باشیم، یکی از راه های حفظ آب، جلوگیری فرسایش خاک و داشتم هوای سالم غرس درخت است.

وی با اشاره به اهمیت درخت ادامه داد: اهمیت درخت و منابع طبیعی  در آیات و روایات بسیار است،  15 آیه در قرآن کریم بحث درخت را مطرح کرده است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ابراز داشت: درختکاری و توجه به منابع طبیعی باید تقویت شود، در روایات مردم را از آسیب زدن و قطع درخت به شدت بر حذر می دارند.

وی عنوان کرد: در استان قم 105 هکتار کانون تولید گرد و غبار داریم که در 4 منطقه وجود دارد، هنگامی که این ریزگردها فضای شهر را بگیرد مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد شد، مسؤولان منابع طبیعی برای جلوگیری از ریزگردها هزار و 400 هکتار نهال کاری داشتند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: جنگل طبیعی و خود رو در استان 23 هزار هکتار و پارک جنگلی کشت شده از سوی منابع طبیعی هزار و 300 هکتار است، مردم باید درختکاری داشته باشند و از منابع طبیعی حفاظت کنند تا محیط سالم برای زندگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر در حفاظت از منابع طبیعی و درختان کوشا باشیم بهداشت تأمین خواهد شد و حتی در فقرزدایی نیز اثرگذار است چرا که به عنوان مثال بیش از 8 هزار گونه گیاه دارویی داریم که اگر بر آن سرمایه گذاری شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و از نظر اقتصادی می توانیم حرکت خوبی داشته باشیم، اگر بر منابع طبیعی سرمایه گذاری کنیم می توانیم به اقتصاد مقاومتی تحقق ببخشیم./1323/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات