۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۵۸۴۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کانون‌های فرهنگی مساجد حوزه کاری خود را گسترده‌تر کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نباید تنها به مسجد اکتفا کنند؛ بلکه باید حوزه کار را گسترده‌تر کرده و به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی در مدارس و خانواده‌ها اقدام کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا ذائقه اجتماعی را به سمت قرآن و اهل بیت هدایت کنیم که با کارهای فرهنگی و هنری می‌توان این کار را انجام داد.

وی تصریح کرد: لازم است به بهانه‌های مختلف و با اجرای طرح‌ها و مراسم گوناگون برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر فرهنگ قرآن و سبک و سیره اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود، حرکت جامعه در مسیر تعالی و سمت به قله ارزش‌ها سریع‌تر خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: در این زمینه کانون‌های فرهنگی و هنری قلب فرهنگی مساجد هستند و یکی از مباحثی که مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی به آن پرداختند، توجه ویژه مردم و مسؤولان به فعالیت کانون‌های مساجد بود که این نشان‌دهنده حساسیت بسیار بالای کار فرهنگی در مساجد است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های انسان‌های باتقوا، با نشاط بودن در مسیر هدایت است؛ ازاین‌رو لازم است کارهای فرهنگی با نشاط و معنویت خاصی دنبال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با یک ربع قرن تلاش خود توانسته‌اند کارهای خوبی را رقم بزنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از رسالت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کادرسازی و پرورش نیروهای متعهد و متخصص برای خدمت به جامعه دینی است و با پتانسیل بسیار خوبی که در مساجد وجود دارد می‌توان نسبت به تربیت انسان‌های صالح همت کرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نباید تنها به مسجد اکتفا کنند؛ بلکه باید حوزه کار را گسترده‌تر کرده و برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی در مدارس و خانواده‌ها اقدام کنند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات