۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۵۸۵۵۵
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

اهتمام به اقامه نماز اول وقت عامل صعود معنوی انسان است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: اهتمام به اقامه نماز اول وقت سبب بهره‌گیری از برکات نماز و عامل صعود انسان به مراتب والا است.
حجت الاسلام احمدی فر- ستاد اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در جلسه این ستاد، با تأکید بر ضرورت ترویج بیشتر فرهنگ اقامه نماز، اظهار کرد: نماز یکی از مهم‌ترین فرایض الهی است که اهتمام به آن و اقامه آن در اول وقت، باعث بهره‌گیری از برکات نماز و عامل صعود انسان به مراتب والا است.

وی افزود: نماز اول وقت ازجمله اعمال عبادی است که توصیه‌های زیادی در مورد آن شده و آیات و روایات فراوانی وجود دارد که هر کدام به یکی از فضائل و برکات خواندن نماز در اول وقت اشاره دارد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اضافه کرد: خداوند در آیه 92 سوره انعام می‌فرماید: «وَهُمْ عَلَی صَلاتِهِمْ یحافِظُونَ»، حق تعالی در این آیه تأکید می‌کند که مؤمنان بر نمازهای خویش مراقبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تفسیر معروف آیه ازجمله نظر بزرگانی چون علامه طباطبایی در المیزان این است که مراد از محافظت بر نماز، محافظت بر وقت نماز است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: پیامبر اکرم هم (ص) فرمودند: بنده‌ای که به وقت‌های نماز اهمیت بدهد، من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم؛ برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) هم می‌فرمایند: نماز اول وقت سبب خشنودی خدا و اقامه آن در آخر وقت مایه عفو خداست.

حجت‌الاسلام احمدی فرد ادامه داد: حضرت می‌فرمایند: در مقابل، تأخیر نماز موجب خشم خداست؛ چراکه پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: نماز را با وضوی کامل و شاداب در وقتش به جای آور که تأخیر انداختن نماز بدون جهت، باعث غضب پروردگار است.

وی با بیان اینکه یکی از آثار و برکات نماز برآورده شدن خواسته‌های ما از خداوند متعال است، با اشاره به داستانی آموزنده، اظهار کرد: جوانی از شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی پرسید: سه قفل در زندگی‌ام وجود دارد و سه کلید از شما می‌خواهم! قفل اول این است که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم، قفل دوم این است که دوست دارم کارم برکت داشته باشد و قفل سوم هم این است که دوست دارم عاقبت به خیر شوم.

حجت‌الاسلام احمدی فرد ادامه داد: شیخ نخودکی پاسخ داد: برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان. برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان! جوان با تعجب پرسید: سه قفل با یک کلید؟! شیخ جواب داد: بله نماز اول وقت «شاه‌کلید» است./9314/پ۲۰۳/ب1

ارسال نظرات