۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۵۸۶۱۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

تحکیم پایه های اعتقادی مردم راه از بین بردن استضعاف فکری است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جریان استضعاف فکری امروز به رغم هجوم اطلاعات یک واقعیتی است که باید بپذیریم و گام اول برای از بین بردن این استضعاف تحکیم پایه های اعتقادی مردم است.
لطفیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم لطفیان عصر امروز در همایش رونمایی از کتاب درسنامه وفاق نوشته حجت الاسلام سعیدی گفت: اگر معارف اسلامی را به سه بخش معارف، باورها و اخلاق و مناسک تقسیم کنیم طبیعتا دروازه ورود به مسلمانی حوزه عقاید است و برخلاف دو بخش دیگر این بخش حوزه تقلید نیست.

وی افزود: در این راستا کارهای با ارزشی صورت گرفته و اگر بشود شیعه را با همین کارهای با ارزش بشناسند کار مهمی صورت گرفته و تابلوی عقاید شیعه معارف شیعه هستند و ملاک برخی از رفتارهای اشتباه برخی از شیعیان نیست.

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که عقاید شیعه برخاسته از فرمایشات ائمه اطهار است و در همه کتاب ها این معارف آمده است، خاطرنشان کرد: برای مثال اگر شما به صحیفه سجادیه که براساس دعا نوشته شده است، دقت کنید اولین دعای آن راجع به توحید است و بنابر سخنان یکی از مراجع تقلید اگر هیچ معرفت توحیدی برای ما وجود نداشت همین دعای اول صحیفه سجادیه برای اثبات موحد بودن ما کافی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امروز چالش های مهمی را در رابطه با این که آیا علوم، اسلامی می شود یا نمی شود که ریشه آن در عدم اعتقاد است که آیا این علم از در خانه اهل بیت عبور کرده است که تازه شایستگی علم بودن پیدا می کند بوجود آمده است  و تنها چیزی که تا کنون نتوانسته مخدوش بشود مرجعیت علمی اهل بیت است و هیچ کس نتوانسته مرجعیت علمی اهل بیت را زیر سوال ببرد.

وی با بیان این که جریان استضعاف فکری امروز به رغم هجوم اطلاعات یک واقعیتی است که باید بپذیریم، اظهار کرد: الحمدلله این موضوع در کشور ما خیلی وجود ندارد که این نیز خود دارای یک شدت و ضعف است که برای از بین بردن این استضعاف فکری در میان شیعیان نیاز به جهاد و یک نهضت داریم تا این استضعاف را از بین ببریم.

حجت الاسلام لطفیان تصریح کرد: گام اول برای از بین بردن این استضعاف تحکیم پایه های اعتقادی مردم است که این اقدام از گذشته شروع شده و با این کتاب به ثمره نشسته است و یکی از ویژگی های مهم این کتاب این است که همه ی مردم می توانند از آن بهره مند شوند و خیلی فلسفی نگاشته نشده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان سخنان خود گفت: این کتاب برای روحانیان مستقر در استان ارسال شده و حتی یک نسخه از این کتاب را برای سایر نقاط کشور ارسال کرده ایم و اگر نیازی در سایر نقاط باشد آمادگی توزیع در تمام نقاط کشور را داریم و به صورت جمعی در 130 نقطه استان و بخصوص در روستاها تدریس این کتاب شروع شده است./۸۶۱/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات