۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۵۵۹۲۹۹

آغاز فعالیت ۵۵ مبلغ دینی در امامزادگان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از آغاز فعالیت ۵۵ مبلغ حوزوی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان خبر داد.
علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مبلغان و روحانیان فعال در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در قالب طرح آرامش بهاری اظهار داشت: استقبال عموم شهروندان از طرح آرامش بهاری در نخستین روز از سال جدید قابل توجه بوده است.

وی با بیان این‌که طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان و در سه سطح متفاوت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه آرامش بهاری همچون سال های گذشته از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فرودین امسال و برای نخستین بار در ۵۶ بقعه آذربایجان شرقی برگزار می شود.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که فعالیت مبلغان حوزوی در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه استان با برکات معنوی بسیاری همراه است، تصریح کرد: انتظار داریم مبلغان اعزامی با نیازسنجی و مخاطب‌شناسی نسبت به ارایه و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی اهتمام داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از فعالیت مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم و تعدادی از روحانیان بومی منطقه در قالب این طرح خبر داد و افزود: در این راستا ۳۵ نفر مبلغ دینی از قم و ۲۰ نفر کارشناس و روحانی فعال فرهنگی از استان در خیمه های معرفت و مرکز مشاوره بقاع متبرکه مستقر هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بفاع متبرکه شاخص در استان؛ ۱۵۵ مسجد در سراسر آذربایجان شرقی فعالیت شبانه روزی خواهند داشت تا عموم شهروندان و مسافران نوروزی بتوانند از برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد نیز بهره مند شوند.

حجت الاسلام مصائبی یادآور شد: از این تعداد ۶۰ مسجد در تبریز، ۱۱ مسجد در مراغه، ۱۱ مسجد در آذرشهر، ۱۱ مسجد در اهر، 8 مسجد در ورزقان، 5 مسجد در بناب، 4 مسجد در سراب، 4 مسجد در بستان آباد، 4 مسجد در شبستر، 7 مسجد در کلیبر، 3 مسجد در میانه، 5 مسجد در جلفا، 4 مسجد در هشترود، 3 مسجد در اسکو، 2 مسجد در عجب شیر و 2 مسجد در هریس فعال هستند./935//۲۰۳/خ

ارسال نظرات