۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۹۸۷۳
امام جمعه تبریز:

مسؤولان، اعتماد و اعتقاد به جوانان داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بصیرت، معرفت، دانش و معنویت جوانان امروز ایران اگر بیش‌تر از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس نباشند، کمتر از آن‌ها نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع تبریز با اشاره به سفر نوروزی خود به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اظهار داشت: حضور نسل جوان در مناطق عملیاتی و برنامه‌های راهیان نور جنوب کشور قابل تحسین و ارزشمند بوده است.

وی با بیان این‌که اردوهای راهیان نور یکی از بهترین راه‌های انتقال فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و تاریخ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه است، تصریح کرد: اگر نسل جوان با عظمت و حقیقت کاری که پدران خود در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند، ادامه دهنده مسیر پرافتخار آنان خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که طی سالیان گذشته بخش قابل توجهی از سفرهای نوروزی و مقصد گردشگران نوروزی به سمت مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است، گفت: حتی آن دسته از افرادی که برای گردش به استان خوزستان یا دیگر مناطق عملیاتی سفر می کنند، با دریافت فضای معنوی آن دوران متحول می‌شوند.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مقابله با جنگ نرم دشمنان یادآور شد: باید بیش‌ از گذشته قدر نسل جوانان را بدانیم، اگر به دنبال عزت، اقتدار و تعالی نظام هستیم باید به جوانان بها دهیم، چنانکه با اعتماد و اعتقاد به اندیشه جوانان توانستیم در دوران دفاع مقدس بر دشمنان غلبه  کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امروز در عرصه‌های تولید، فرهنگ، علم، فناوری هسته‌ای و... شاهد نقش پررنگ جوانان هستیم، تصریح کرد: برخلاف تصور عده‌ای که جوانان را دین‌گریز می دانند، بنده اعتقادی به این حرف ندارم، چراکه امروز می‌بینیم مراسم اعتکاف با حضور حداکثری جوانان همراه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که بصیرت، معرفت، دانش و معنویت جوانان امروز ایران اگر بیش‌تر از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس نباشند، کمتر از آن‌ها نیست، افزود: بسیاری از ممالک دنیا آرزوی داشتن نیروی انسانی جوان و دانشمند را دارند، چرا نباید متولیان امر از این ظرفیت ارزشمند نهایت بهره را نداشته باشند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات