۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۶۰۸۰۰
امام جمعه بجنورد:

احیای میراث فرهنگی نشانگر رشد جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: احیای میراث فرهنگی و حفظ تاریخ گذشتگان، نشانگر رشد و ریشه‌دار بودن تمدن جامعه است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری استان، اظهار داشت: تمدن‌ها با قلم و بیان شکل می‌گیرند و قرآن نیز به این دو موضوع اشاره کرده است.

وی افزود: تاریخ تمدن هر کشور، رشد و ریشه‌دار بودن آن جامعه را نشان می‌دهد؛ ازاین‌رو باید درزمینهٔ احیای میراث فرهنگی و تاریخی تلاش مجدانه صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: احیای فرهنگ‌ها و میراثی که از گذشتگان به ما رسیده است، جلوی گسست نسل‌ها که خواسته دشمنان نظام اسلامی است را می‌گیرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید رشته و سلسله فرهنگ‌ها و تاریخ گذشتگان در طول تاریخ برای آیندگان بازگو شود.

وی با اشاره به آیه «و لقد ارسلنا رسلنا تترا» افزود: خداوند در این آیه از قرآن به ارسال رُسل به‌صورت زنجیروار اشاره و حوادث و تاریخ بسیاری از انبیا را در قرآن مطرح کرده است که از آن باید نتیجه بگیریم که احیای تاریخ گذشتگان امری ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: گذشته پل آینده است و باید به ترتیب از پله‌های آن گذر کرد تا به افق و قله جدید برسیم.

وی اضافه کرد: آثار دینی، مذهبی و فرهنگی باید به مردم معرفی شود تا نسل امروز با افکار و فرهنگ گذشتگان آشنا شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: باید ببینیم گذشتگان با امکانات محدودشان چگونه زندگی می‌کرده‌اند تا با استفاده از تجربیات گذشتگان آینده را بسازیم.

وی با شاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در این استان به مسئله مهم گردشگری اشاره داشتند و یکی از راه‌های مهم رشد و توسعه این استان را رونق بخشیدن به صنعت گردشگری دانستند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات