۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۱۷۱۹
امام جمعه آمل:

توجه به سرمایه گذاری با هدف حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد

حجت الاسلام مرتضوی گفت: حمایت از سرمایه گذاری با هدف حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد که برکات و دستاوردهای بسیاری در آن وجود دارد.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران که به میزبانی مرکز علمی کاربردی فذا آمل برگزار شد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به علم و سواد آموزی اهمیت زیادی قائل است گفت: امروز در جامعه ما کسی نباید به دنبال میز و صندلی و استخدام دولتی باشد که دین اسلام به صنعت و تلاش اعتقاد داشته و از تنبلی بسیار بیزار است.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: توجه به کار و تلاش بسیار ارزنده است از این رو باید به این امر مهم و اساسی توجه ویژه ای داشته باشیم و در این مسیر گام های شایسته ای برداریم.

وی ادامه داد: دین اسلام با سرمایه داری مخالف و با سرمایه گذاری که بتواند درجهت اشتغال و رشد اقتصادی جامعه تلاش کند موافق است.

امام جمعه آمل تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاری با هدف حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد که برکات و دستاوردهای بسیاری در آن وجود دارد.

ناصر جعفری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران نیز با قدردانی و تشکر از میزبانی مرکز علمی کاربردی فذا آمل گفت: در استان مازندران 35 مرکز علمی کاربردی وجود دارد که تمام تلاشمان بر این است بتوانیم تحصیل و مهارت آموزی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی دفاتر کارآفرینی با کمک مدیران دانشگاه در تمامی مراکز افزود: مشکل اساسی کشور عدم منابع نیست بلکه نیروی انسانی کارآمد است و متاسفانه علاقه مند به کار و عاشق کشور کم داریم تا بتوانند دانش های خود را بعد از فارغ التحصیلی به کار بندند.

ابراهیم صالحی عمران سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز با بیان اینکه مهمترین انگیزه فارغ التحصیلان دستیابی به اشتغال است، گفت: بر این اساس دانشجویان پا به دانشگاه می گذارند و به واسطه مشاغلی درآمدهای بیشتر نصیب آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: همه دانشجویان براساس هزینه، نوع آموزشی و رشته تحصیلی را انتخاب می کنند و ورود به بعضی از رشته های خاص با انگیزه اقتصادی است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت کسی را استخدام نمی کند، گفت: در جهان امروز مهارت از همه مهمتر است و کسی که مهارت و تکنیکی بلد باشد می تواند درآمد بیشتری داشته باشد.

بهزاد بهرامی نسب معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: همه مدیران برای اشتغال دانشجویان دغدغه دارند و دلسوز شما جوانان هستند که بتوانید خوب در صحنه های سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کنید./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات