۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۶۲۹۹۵
حجت الاسلام میرلوحی:

سیره عملی معصومان راه حفظ تراث شیعه را به محدثان می آموزد

رییس هیأت مدیره مؤسسه امام هادی(ع)گفت: همه ما اعم از طلبه و دانشجو وظیفه داریم با پیروی از الگوهایی که معصومین(ع) برای مان ترسیم کرده اند، از این گوهر گرانبها محافظت کنیم.
حجت الاسلام میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمصطفی میرلوحی عصر امروز در همایش واکاوی میراث حدیثی شیعه که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به تشریح فعالیت های انجام شده مؤسسه فرهنگی امام هادی(ع) در راستای برگزاری این همایش پرداخت و گفت: دیدار با مراجع تقلید و کسب رهنمود از محضرشان، تألیف مجموعه مقالات مرتبط با همایش، دعوت از نخبگان و علمای بزرگ از جمله اقداماتی بود که برای برگزاری این همایش انجام شد.

رییس هیأت مدیره مؤسسه امام هادی(ع) با اشاره به حدیث ثقلین، قرآن کریم و عترت را دو میراث گرانبهای شیعه خواند و اظهار داشت: این دو میراث عظیم، منابع اصیل شیعی هستند که با بکارگیری آنها در زندگی، به سعادت خواهیم رسید.

وی بر ضرورت حفاظت از قرآن و عترت تأکید و عنوان کرد: معصومان(ع) در حقیقت قرآن ناطق هستند و باید برای فهم قرآن کریم به احادیث ایشان مراجعه کنیم، بر این اساس همه ما وظیفه داریم که از این گوهر گرانبها دفاع و حراست کنیم.

حجت الاسلام میرلوحی با بیان این که قرآن کریم بدون احادیث دانسته نمی شود، ابراز کرد: احادیث برای قرآن کریم نقش مفسر و مبین دارند و باید باور کنیم که پیامبر گرامی اسلام(ص) به خوبی این دو را در کنار یکدیگر معرفی کرده اند.

رییس هیأت مدیره مؤسسه امام هادی(ع) هدف برگزاری این همایش را اینگونه بیان کرد: در قرون گذشته ما متوجه شده ایم که نسبت به احادیث که میراث شیعه هستند، مقداری کم توجهی شده است، بر این اساس سعی کردیم از علما و بزرگان دعوت کنیم تا قدمی در راه حفظ میراث شیعه برداشته باشیم.

وی با بیان این که توجه به سیره عملی معصومان(ع) راه حفظ تراث عظیم شیعه را به همه محدثان می آموزد، خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به اینکه این میراث عظیم در خطر است، همه ما اعم از طلبه و دانشجو وظیفه داریم با پیروی از الگوهایی که معصومین(ع) برای مان ترسیم کرده اند، از این گوهر گرانبها محافظت کنیم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات