۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۶۳۲۶۸
امام جمعه تبریز:

دشمن درصدد تغییر هویت و ماهیت دینی و انقلابی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دشمنان انقلاب به دنبال دگرگون‌سازی ارزش‌ها هستند؛ به طوریکه در بحث تهدیدات فرهنگی مسأله استحاله فرهنگی؛ تغییر هویت و ماهیت دینی و انقلابی مورد نظر دشمن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار روحانیان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی عقیده، فرهنگ و باورهای دینی ملت ایران را هدف قرار داده‌اند، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند به مقابله با توطئه دشمنان رفت.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ارتقای بصیرت و آگاهی سیاسی نسل جوان جامعه، گفت: سپاه و بسیج باید آگاه‌ترین قشر جامعه بوده و از نظر شناخت مسائل روز سیاسی به دیگر اقشار جامعه نیز بصیرت‌بخش باشند؛ از سوی دیگر نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های فرهنگی نیز مهم و ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که بسیج به عنوان جریان مردمی و خودجوش در دفاع از ارزش‌ها آتش به اختیار است، گفت: دشمنان انقلاب به دنبال دگرگون‌سازی ارزش‌ها هستند؛ به طوریکه در بحث تهدیدات فرهنگی مسأله استحاله فرهنگی؛ تغییر هویت و ماهیت دینی و انقلابی مورد نظر دشمن است.

وی با تأکید بر پرهیز از روزمرگی و انفعال مدیریت فرهنگی و دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تصریح کرد: با موضع منفعلانه در عرصه فرهنگی نمی‌توان در مقابل دشمنان کاری از پیش برد، امروز نیازمند حرکت جهادی هستیم، حتماً لازم نیست که دستگاه‌های فرهنگی وارد کار شوند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمن در جریان تهدیدات فرهنگی از فقدان تلاش‌ نهادهای فرهنگی و عمل انقلابی و جهادی در حوزه مدیریتی بهره می برد،  ادامه داد: تغییر در سبک زندگی مردم و مسؤولان و به حاشیه رفتن الگوهای اصیل و سنتی ایرانی و اسلامی از جمله برنامه‌های دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ترویج بی‌حیایی، بی‌بندباری، بی‌اخلاقی در جامعه را هدف دشمن برای تضعیف روحیه مقاومت و پایداری ملت ایران دانست و افزود: درست است که مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی داریم؛ ولی جایز نیست که در جامعه فضای یأس و ناامیدی ایجاد کنیم./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات