۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۶۳۳۱۲
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حکومت عدل جهانی با مفاسد اقتصادی سازگاری ندارد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امام زمان (عج) می خواهند حکومت عدل جهانی ایجاد کند و این حکومت با تنبلی، بی حالی و مفاسد اقتصادی سازگاری ندارد.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در جشن نیمه شعبان در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه، نخستین هدف انبیا و اولیای الهی را تزکیه مردم و مهذب ساختن جامعه دانست و گفت: انبیای الهی در طول دوران حیات مبارک خود حاکم کردن ارزش های اخلاقی و رشد و تعالی انسان ها را دنبال کردند.

وی با بیان این که زندگی بشر بدون اخلاق با مرگ مساوی است، افزود: اگر دین و اخلاق را از زندگی مردم بگیرند با حیوانات تفاوتی نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به این که متأسفانه بی توجهی به ارزش های اخلاقی موجب شده کاری که حیوانات انجام می دهند را امروز برخی انسان ها نیز دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: نمونه این خوی حیوانی را در میانمار دیدیم که مسلمانان را به جرم مسلمان بودن در آتش سوزاندند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که متأسفانه امروز همین وضعیت در عراق، سوریه و یمن نیز دیده می شود، تصریح کرد: میلیون ها انسان در یمن تنها به دلیل این که دنیای غرب به دنبال منافع مادی خود هست گرسنه مانده اند و حقوق آنها مراعات نمی شود.

وی با اشاره به این که همه ارزش های اخلاقی در زندگی ائمه اطهار(ع) به آن توجه شده است، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) همواره مراقب و مدافع حقوق مردم و انسان ها بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان این که دومین نکته ای که از اهداف مشترک انبیای الهی و پیامبران بوده و در نتیجه امام زمان(عج) نیز به آن توجه دارند مسأله رشد علمی جامعه است، گفت: هم قرآن را که نسخه شفابخش زندگی بشر است به انسان ها می آموزد و هم فسلفه آنها به بشریت یاد می دهد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امام زمان(عج) افزون بر تهذیب نفوس مردم توجه به رشد علمی دارند، خاطرنشان کرد: از طریق انبیا و ائمه معصومین(ع) خداوند یک سلسله چیزهایی را به شما می آموزد که به صورت طبیعی آموختن آن امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بشر امروز از درک حقایق عالم خالقت ناتوان است، تصریح کرد: بشر امروز تازه توانسته سفینه به ماه بفرست و تنها آثار حیات را در کره ماه مطلع شود در حالی که اسلام و قرآن که به ما می گویند خداوند از طریق وحی راه راه باز می کند که آن چیزهایی که امکان دستیابی آن برای بشر امکان نداشته پیدا بکنند و بسیاری از این ها در قرآن و روایات ما آمده است. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه سخنان خود به مسأله آزاد سازی بشر اشاره کرد و بیان این که تفاوت انبیا و ائمه معصومین با زمامداران دنیا نیز همین است، افزود: ائمه و انبیا آمدند می گویند که ما بنده خدا هستیم و پیامبر مثل مردم زندگی می کرد و زندگی بسیار ساده ای داشتند و ائمه اطهار(ع) نیز همین گونه زاهدانه زندگی کردند.

وی با بیان این که زمامداران امروز جهان در کاخ های خود زندگی می کنند و از بهترین امکانات استفاده می کنند و هرگز حاضر نیستند به نفع مردم کار جدی انجام دهند، تصریح کرد: هیچ یک از این زمامداران به دنبال نجات بشریت نیستند اما وقتی زندگی پیامبران می بینیم که مردم را آگاه کنند، برای مردم رفاه بیاورد اما خودش در پایین ترین سطح زندگی به سر ببرد و هیچ کجا جز اسلام نداریم و این مسأله در شیوه زندگی ائمه معصومین(ع) به اثبات رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند در عین این که همه چیز را رشد داده و رفاه اقتصادی را برای مردم به وجود آورده اند اما در عین حال لباس پوشیدن و غذا خوردن ایشان مثل امیرالمؤمنین ساده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنان خود با بیان این که رشد و شکوفایی استعدادهای مردم را از دیگر عوامل شباهت زندگی پیامبران و ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در دوران جاهلیت با تفکر و شیوه ای مناسب یک تحولی در مردم آن زمان ایجاد کرد و در دوره امام زمان(عج) نیز همین گونه خواهد بود.

وی با اشاره به این که آزادی دادن به مردم، اجازه دادن به انتقادات مردم و ایفای حق در جامعه نیز در سیره ائمه معصومین(ع) و قرآن نیز دیده می شود، تصریح کرد: ما نباید فکر کنیم که امام زمان(عج) وقتی ظهور کردند ما تنها به عنوان انسان مقدس نگاه می کنیم و ایشان کاری با ما ندارند، امام می خواهند حکومت عدل جهانی ایجاد کند و این حکومت با تنبلی، بی حالی و مفاسد اقتصادی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان این که پیامبر و ائمه همه در یک مسیر برای رشد و تعالی انسان ها قدم برداشته اند و آینده هم همین خط و شیوه را ادامه خواهند داد، خاطرنشان کرد: وظیفه ما که انتظار فرج است باید با این موارد آشنا شویم و حرکت ما به گونه ای باشد که چنین فردایی که امام زمان(عج) ظهور حرکت کردند کاملاً از ما راضی باشند و ما خودمان را در مسیر آن حضرت قرار داده باشیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات