۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۶۳۸۸۴
آیت الله طه محمدی:

دشمن فرهنگ اصیل مردم ایران را تخریب کرده است

امام جمعه همدان گفت: متاسفانه دشمنان فرهنگ اصیل مردم ایران را تخریب کرده اند و مواد مضر را به نوعی به مردم تحمیل کرده اند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در دیدار مدیران نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با تاکید بر اهمیت صنعت کشاورزی گفت: هر میزان که دنیا پیشرفت کند باز هم به صنعت کشاورزی وابسته خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: به این دلیل شغل و مسؤولیت شما بسیار مقدس و دارای ابعاد گسترده ای است و هم مردم و هم کشاورزان به حضور شما نیاز دارند.

وی به خواص گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در طب اسلامی برخی گیاهان به قدری در سوخت و ساز انسان مهم است که در اسلام توصیه شده باید به اندازه طلا آن را با ارزش بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: پرورش گیاهان داروئی نسبت به بعضی از گیاهانی که خواص کم تری دارند کار آسانی است اما باید سعی کینم فرهنگ استفاده صحیح از این نعمت را به مردم آموزش دهیم.

وی توجه به مسأله بهره وری در صنعت کشاورزی را مهم توصیف کرد و گفت: با وجود زحمت فروانی که برای به نتیجه رسیدن چقندر کشیده می شود، اما در نهایت محصول نهایی آن قندی است که پزشکان از آن به عنوان سم سفید یاد می کنند.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: این به عهده شما است تا گیاهانی را که هم زحمت کمتری دارند و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند و ضمنا برای بدن نیز ضرری ندارند را جایگزین این نوع تولیدات کنید.

وی گفت: متاسفانه دشمنان فرهنگ اصیل مردم ایران را تخریب کرده اند و مواد مضر را به نوعی به مردم تحمیل کرده اند که کمتر کسی به دنبال مواد مغذی است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: مهندسان و کارشناسان در زمینه کشاورزی می توانند در ترویج فرهنگ سازی صحیح بین مردم نقش موثری را ایفا کنند و این نیازمند کار جهادی از طرف مسؤولان امر است./979/پ203/ب1

ارسال نظرات