۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۶۴۳۱۰
حجت الاسلام گرجیان:

محققان به نقش عالمان شیعه در پیدایش و گسترش فلسفه اخلاق توجه کنند

رییس کمیسیون اخلاق، تربیت و عرفان کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: متأسفانه تا کنون آن گونه که شایسته است نقش عالمان شیعه در پیدایش و گسترش فلسفه اخلاق بررسی نشده است.
حجت الاسلام گرجیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان رییس کمیسیون اخلاق، تربیت و عرفان کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در مراسم اختتامیه این کنگره که امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان این که بیش از 100 مقاله در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: سعی کرده ایم در زمینه بررسی مقالات سرسختانه عمل کنیم تا مقالات فاخر و ناب به مقاطع بالاتر راه پیدا کند.

وی ادامه داد: در زمینه اخلاق، تربیت و عرفان سعی کرده ایم بیشتر مکتب نجف و اهل بیت(ع) را با تأکید بر آموزه های اخلاقی امیرمؤمنان(ع) مورد تحقیق قرار دهیم.

حجت الاسلام گرجیان خاطرنشان کرد:با قرائت آموزه های امیرمؤمنان(ع) در می یابیم که ایشان در زمینه اخلاق، تربیت و عرفان نقش بسیار کلیدی و مهمی را ایفا کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: با توجه به تلاشی که اهل بیت(ع) در زمینه افاضه آموزه های اخلاقی داشته اند، آموزه های شیعه در این زمینه در پیدایش و گسترش اخلاق، تربیت و عرفان بسیار کم نظیر بوده است.

وی تأکید کرد: یکی از محورهایی که بسیار مورد تأکید کمیسیون اخلاق، تربیت و عرفان بود بررسی نقش علمای شیعه در اخلاق سیاسی و خانواده بود که به خوبی مورد تحقیق قرار گرفت و نتایج خوبی را بر جای گذاشت.

حجت الاسلام گرجیان در پایان افزود: متأسفانه تا کنون مشاهده نشده است که به نحو نقش عالمان شیعه در پیدایش و گسترش فلسفه اخلاق بررسی شود، بر این اساس یکی از تأکیدات ما این است که محققان نسبت به این زمینه توجه ویژه داشته باشند./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات