۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۶۴۴۲۳
امام جمعه خرمشهر مطرح کرد؛

کمبود استاد در حوزه علمیه خواهران خرمشهر

امام جمعه خرمشهر با اشاره به ضرورت وجود روحیه انقلابی در میان اساتید حوزه های علمیه از کمبود استاد در حوزه خواهران علمیه شهرستان خبر داد.
امام جمعه خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر، ظهر امروز در نشست مدیران و مؤسسان حوزه خواهران استان خوزستان با حجت الاسلام حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات استان با بیان اینکه در خرمشهر با کمبود استاد زن در حوزه خواهران مواجه هستیم، تصریح کرد: بدون وجود روحیه انقلابی در میان اساتید، حوزه انقلابی تحقق نخواهد یافت.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به میزان بالای طلاق و معضلات اجتماعی جامعه خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه خواهران به مسائل تربیتی توجه شود تا از این طریق خواهران مبلغه بتوانند گامی در کاهش آسیب های اجتماعی بردارند.

در ادامه خانم موسوي، مدیر مدرسه علمیه الزهراء شوش، در نظر گرفتن تسهیلات برای راه اندازی سطح 3 را در حوزه شهرستان خوزستان خواستار شد و گفت: در این مدرسه اما علی رغم همه مشکلات 200 طلبه خواهر فارغ التحصیل شده اند و نزدیک به 70 خواهر طلبه هم اکنون مشغول تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء شوش با بیان اینکه امور پژوهشی مرکز سطح 3 و 4 از شرایط سخت تر و سنگین تری برخوردار هستند، تصریح کرد: در این باره نیز باید تسهیلاتی مدنظر قرار گیرد ضمن اینکه برای پایان نامه های سطح 3 و 4 برادران؛ استاد راهنما و مشاور انتخاب می شود که در نظام حوزه خواهران باید چنین نکته ای مورد توجه قرار گیرد.

همچنین خانم موسوی، مدیر مدرسه علمیه رقیه رامهرمز، نگاه مسؤولان کشوری به حوزه خواهران را خواستار شد و افزود: هزینه نه چندان زیادی برای اساتید در نظر گرفته می شود حال آنکه در صورت اعمال هزینه های ثابت و بیمه کردن اساتید تمام وقت شاهد ارتقای سطح علمی و پژوهشی طلبه های خواهر خواهیم شد.

مدیر مدرسه علمیه رقیه رامهرمز با بیان اینکه برخی از اساتید و طلاب مدرسه در سطح کشوری رتبه های برتر را به دست آوردند، گفت: در این باره 3 طلبه مدرسه به مرحله دوم المپیاد علمی راه یافتند ضمن اینکه یکی از اساتید مدرسه رتبه دوم کشوری را در جشنواره اصول به دست آورد.

این مقام مسؤول به برگزاری دوره های باستان شناسی اشاره کرد و افزود: طلاب خواهر باید مورد تشویق قرار گیرند تا از رکود و بی انگیزگی درآیند که ما در این باره برای طلاب و اساتید برتر اعزام به کربلا را شاهد بودیم.

خانم موسوی توجه به خانواده های طلاب خواهر را خواستار شد و گفت: جذب فارغ التحصیلان نیز مورد توجه قرار گیرد و در این باره با نهادها و ارگان های ذیربط مکاتبات و صحبت هایی شود چرا که شاهد عدم رعایت موازین اسلامی و مسائل دینی از سوی برخی از معلمانی هستیم که ارتباطی با دروس معارف ندارند./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات