۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۶۵۹۹۵
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

بصریت افزایی و مقابله با تحریفات وظیفه مبلغان است

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه مبلغان شروط ۶ گانه مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را در جامعه تبیین کنند تا مانع تحریف واقعیات شود، گفت: وظیفه امروز طلاب و روحانیان بصیرت افزایی و مقابله با تحریفات است.
رحیمی صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحیمی صادق مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، شب گذشته در همایش بزرگ مبلغان و مبلغات که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، گفت: امام راحل همواره به نسل جوان و نوجوان توجه و توصیه‌های ویژه داشتند.

وی افزود: اگر مبلغان امروز در سنگر تبلیغ با فضل خداوند و عنایات امام زمان(عج) خوش می‌درخشند به سبب همراهی، ایثار، فداکاری و صبری است که خانواده‌ها معظم آنان ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام رحیمی صادق با تاکید بر اینکه معیار مبلغان در امر تبلیغ باید قرآن باشد، ابراز کرد: در فعالیت‌های حوزوی و تبلیغی مبلغ بیش از هر چیزی نیاز به بهره‌مند شدن از محضر قرآن دارد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با استناد به کلام گوهر بار پیامبراکرم(ص) که فرمودند: خدایا امت من قرآن را مهجور قرار دادند؛ گفت: براساس کلام رسول خدا ما باید بدانیم نقش و وظیفه ما به عنوان طلبه و مبلغ برای مهجوریت زدایی از قرآن کریم به چه میزان است.

وی ادامه داد: آیا امروز سیاست قرآنی، فرهنگ قرآنی، بانکداری بدون ربا، سبک زندگی قرآنی و بسیاری از مباحث روز و مورد نیاز که مشکل اصلی و اساسی جامعه کنونی به شمار می‌روند مورد توجه قرار گرفته تا در محضر قرآن به رفع آن کمبودها و آسیب‌ها اقدام شود.

حجت الاسلام رحیمی صادق با بیان اینکه ماه رمضان ظرف نزول قرآن است، گفت: طلاب و مبلغان معارف دینی در همه لحظات باید از محضر قرآن بهره ببرند و همه فعالیت‌های خود را صددرصد قرآنی کنند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: امروز قضیه تبیین مبانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مبانی نظام بیان می‌کنند و وظیفه بصیرت افزایی در جامعه قبل از هر کسی بر عهده مبلغان و طلاب حوزه علمیه است.

وی افزود: هنوز زمانی از عهد شکنی استکبار جهانی و سران منفور آن رژیم نمی‌گذرد که برخی خبرها و تریبون‌های داخلی اقدام به تحریف واقعیت‌ها کرده‌‌اند، تا دیروز صحبت این بود که کدخدای جهان آمریکا است با اروپا کاری نمی‌شود، کرد امروز چیز دیگری می‌گویند، آنان معتقد بودند که برجام به ایران رسمیت داد.

حجت الاسلام رحیمی صادق اضافه کرد: آنجه را که رهبر معظم انقلاب به عنوان شرایط بیان فرمودند باید در جامعه تبیین شود، سکوت در این عرصه نتیجه‌ای جز تحریف واقعیات ندارد امروز ما وظیفه داریم در صحنه حاضر باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما به شدت نیازمند سبک زندگی قرآنی و اسلامی است و تبلیغ این مهم مهمترین وظیفه مبلغان و مبلغات حوزوی به شمار می‌رود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات