۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۶۶۱۱۰
مدیر مدرسه علمیه مشکات مطرح کرد؛

ضرورت دعا و توسل به امام زمان

حجت الاسلام قاسمیان گفت: اضطرار به امام زمان یعنی ما باور کنیم به بن بست رسیدیم؛ اگر انسان نسبت به حضرت واقعاً مضطر شود امام زمان(عج) به داد او می‌رسد.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکات در مراسمی که سحر امروز در هیأت الزهرا دانشگاه شریف برگزار شد، در رابطه با اضطرار و نیاز به امام زمان(عج)، گفت: مرحوم کلینی در کتاب شریف کافی در باب اول در رابطه با اضطرار بر حجت می ‌گوید، اضطرار بر حجت یعنی شخص روی خودش کار کند، نه اینکه سرسری بگوید حالا ما به امام زمان(عج) احتیاج داریم.

وی افزود: اضطرار یعنی ما باور کنیم راهی نمانده و ما در بن بست هستیم. اگر انسان نسبت به حضرت واقعاً مضطر شود امام زمان(عج) به داد او می‌رسد.

مدیر مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه ما در حقیقت مضطر به حجت نیستیم، گفت: در کتاب بحار آمده، روزی برای وزیر والی بحرین اناری می‌آورند که روی آن بعد از اسم خداوند و پیامبر(ص)، نام ابوبکر و عثمان آمده بود، وزیر به علمای بحرین سه روز فرصت می‌دهد که یا از تشیع برگردند یا اینکه حکم یهودا و نصارا به آن ها داده شود و یا اینکه همه مردهای آنها کشته شوند.

وی در ادامه ابراز داشت: وقتی علما برای چاره جویی نزد امام زمان(عج) حاضر می‌شوند نفر اول و دوم نتیجه نمی‌گیرند اما نفر سوم دست پر برمی‌گردد و امام عصر(عج) می‌فرمایند آنها قالبی ساخته و انار را در آن رشد داده‌اند، همچنین امام محل دقیق رشد انار را نیز نشان می‌دهند.

حجت الاسلام قاسمیان در ادامه بیان داشت: وقتی علما از امام زمان(عج) دلیل رد نفر اول و دوم را جویا می‌شوند، امام می‌فرمایند: شما اگر با همان اضطرار روز آخر می‌آمدید پاسخ را می‌گرفتید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید روی خودش کار کند، به واسطه دعاهایی مانند دعای عهد و دعای الهی عظم البلا مراقبه و تمرکز ذهنی به یاد امام داشته باشد؛ امکان ندارد امام زمان(عج) مشکل او را ندید بگیرد./969/پ203/ب1

ارسال نظرات