۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۶۶۱۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضرت خدیجه یاری‌گر زبانی و عملی پیامبر اسلام بود

حجت‌الاسلام خادمی گفت: حضرت خدیجه کبری(س) متدین و دوراندیش بود، کسی که در هنگامه تکذیب رسول‌الله او را تصدیق کرد و رسول گرامی اسلام را به زبان، عمل و مال یاری کرد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه رمضان، با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار افزون بر اینکه در حوزه اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی فعال بود، یار و یاور پیامبر گرامی اسلام در دوران غربت هم بود.

وی افزود: حضرت خدیجه کبری (س) متدین و دوراندیش بود، کسی که در هنگامه تکذیب رسول‌الله او را تصدیق کرد و رسول گرامی اسلام را به زبان، عمل و مال یاری کرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: برنامه جزء خوانی قرآن کریم همه‌روزه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور علاقه‌مندان به علوم قرآنی در مساجد در حال برگزاری بوده و هر روز یک جزء از قرآن کریم از سوی شرکت‌کنندگان تلاوت می‌شود.

وی اضافه کرد: در ماه نزول قرآن برای نزدیک شدن به قرب الهی و بهره بردن از این ماه با عظمت، جلسات جمع خوانی و جزء خوانی قرآن کریم تا پایان ماه مبارک رمضان با حضور جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: با همکاری هیئت امنای مساجد، شوراهای اسلامی و دهیاران در ماه رمضان توانستیم به‌صورت موقت در خانه‌های عالمی که خالی بودند روحانیان اعزامی این ماه را استقرار دهیم تا مردم روستا بتوانند از خدمات فرهنگی و مذهبی خوبی برخوردار باشند.

وی افزود: مردم مؤمن و روزه‌دار این روستاها در ماه رمضان امسال از خدمات روحانیان مبلغ ابراز خوشحالی کرده و تقاضای استقرار دائمی روحانی را دارند که تحقق این مهم نیازمند همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با یادآوری تداوم فرآیند ثبت هیئات مذهبی در سامانه طوبی، با اشاره به ایام پرفضیلت و معنوی ماه مبارک رمضان، این ایام را فرصت مناسبی دانست تا مسؤولان هیئات مذهبی نسبت به ثبت هیئات مذهبی خود در سامانه طوبی اقدام کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات