۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۶۲۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

آرامش در گرو وصل به خدا است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری گفت: آرامش هر چیزی درگرو وصل به اصل است؛ ثروت ممکن است آسایش بیاورد اما آرامش نمی‌آورد اصل ما خداست تا به خدا وصل نشویم آرامش پیدا نمی‌کنیم.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله) گفت: آیه 10 و 11 سوره صف یکی دیگر از همان آیاتی است که انتظارات خداوند پیامبر (ص) ائمه (ع) امام زمان (عج) را از انسان‌ها بیان می‌کند.

وی افزود: این آیه می‌گوید ای کسانی که ایمان و خداوند را باور دارید تجارتی اخروی و جاودانه کنید تجارت در دنیا دو نوع عده‌ای سود وعده‌ای ضرر می‌کنند. خداوند در سوره کهف آیه 104 می‌فرماید عده‌ای تجارت زیان‌بار داشته اما قبول ندارند ضرر کرده‌اند مفهوم آیه این کلام است که دنیا تجارت‌خانه‌ای بزرگ که یک‌طرف سود و طرف ضرر دارد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در ادامه اظهار کرد: روز قیامت از انسان‌ها سؤال می‌شود عمر دنیا چقدر بود اگر بخواهیم با عمر چند هزارساله آخرت مقایسه کنیم حدود نصف روز است. فروشگاه دنیا فقط یک روز باز و در این مدت حدود 60 الی 70 سال باید همه خرید آخرت خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: ما در دنیا مسافر هستیم اموال ما منقول و یا غیرمنقول است کسانی که در دنیا تلاش کنند اموالشان غیرمنقول شود ضررمی کنند. دنیا ویژگی دارد که هرکس از آن برای آخرتش برندارد پشیمان و هرکس هر مقدار بردارد بازهم نادم است.

وی خاطرنشان کرد: دنیا دارای عذاب الیم و اگر باخدا معامله کنیم دیگر اضطراب نداریم تمام مشکلات در بازار به خاطر اضطراب است اگر معامله با خداوند باشد دیگر سقوط ندارد. آرامش هر چیزی درگرو وصل به اصل است؛ ثروت ممکن است آسایش بیاورد اما آرامش نمی‌آورد اصل ما خداست تا به خدا وصل نشویم آرامش پیدا نمی‌کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: پول نمی‌تواند از اضطراب انسان را نجات دهد امروز بازار با اخبار سنجیده می‌شود پیامبر خبرگزاری آسمان بود باید تجارت را با اخبار آسمانی پیوند بزنیم. حضرت خدیجه (س) با بازار آسمانی تجارت و با حضرت رسول (ص) بر اساس اخبار آسمانی ازدواج کرد او با برترین مخلوق عالم زندگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری سپس به تجارت حضرت خدیجه (س) اشاره و افزود: حضرت خدیجه (س) به اخبار آسمان اعتماد کرد در راه خدا هیچ انفاق و پاداشی نخواست. او در شعب ابیطالب و در غار حرا همراه پیامبر بود اگر می‌خواهید تجارت شمارا از عذاب الهی نجات دهد تلاش کنید فی سبیل الله انجام دهید و فقط برای خدا معامله کنید.

وی اظهار کرد: چهل سال از عمر جمهوری اسلامی گذشت برخی پست و مقام گرفتند و در تجارت دنیا به عذاب الیم افتادند اما برخی هم خوب تجارت کردند. 213 هزار شهید در نظام اسلامی تجارت خوبی داشته و درراه فی سبیل الله قدم برداشتند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: بنی‌صدر و شهید رجایی هر دو رئیس‌جمهور بودند یکی دنیا را باخت و دیگری برنده آخرت شد یکی در تجارت دنیا ضرر و دیگری در تجارت دنیا پیروز شد. خیلی‌ها در این چهل سال از عهده امتحانات الهی بیرون نیامده و مردود شدند از خداوند کارنامه قبولی را در یاری ولایت و رهبری بخواهیم./934/پ202/ب1

ارسال نظرات