۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۶۶۵۱۸
معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود:

محور اصلی امر خداوند اطاعت از امام است

حجت الاسلام کفیل گفت: محور اصلی امر خداوند اطاعت از امام است، خداوند می فرماید اگر پیمان خود را با امام بشکنید شما را لعن می کنم پس پیوند خود را با امام و آیات من برقرار کنید.
کفیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق کفیل معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود(عج) بعد از نماز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران در رابطه با وفای به عهد، گفت: وفای به عهد یعنی با تمام وجود قدم برداشتن ولی خود را بدهکار دانستن؛ انسان عاقل به عهد خود وفا می کند و ناقض پیمان نیست.

وی افزود: در آیه 19سوره رعد خداوند می‌فرماید کسانی که علم دارند به این که، آنچه نازل شده به سوی آن ها از سوی پروردگار و حق است، صاحب عقل و دل روشن و اولوالالباب هستند.

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود(عج) ابراز داشت: خداوند هشت صفت را به اولوالالباب نسبت داده است. اولین صفت وفای به عهد است. اینان به پیمان خود به خدا و رسول خدا(ص) وفا می کنند.

وی اظهار داشت: در تاریخ آمده که نزدیک به 250سال امامان ما خانه نشین شدند زیرا پیمان ها شکسته می‌شد. مهم ترین علتی که تا این زمان ظهور رخ نداده، نبودن وفای به عهد است. خداوند می فرماید با وفای به عهد تمام اتفاقات خوب در عالم رخ می دهد.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: در آیه 25سوره رعد آمده کسانی که راحت پیمان خود را می شکنند و وفای به عهد ندارند اینان در زمین فساد می کنند و جایگاه بدی در قیامت دارند. اگر کسانی که موفق به طاعت خدا هستند در عهد خود با خدا یکدل باشند و به آن وفادار بمانند فرج هم اتفاق میفتد.

وی افزود: اولولالباب با تمام وجود امر خدا را انجام می دهند. محور اصلی امر خداوند اطاعت از امام است، خداوند می فرماید اگر پیمان خود را با امام بشکنید شما را لعن می کنم پس پیوند خود را با امام و آیات من برقرار کنید.

معاون علمی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود(عج) بیان داشت: در سوره حمد پیوسته می گوییم خداوندا ما را به راه راست هدایت کن، راه کسانی که نعمت دادی و مغضوب وگمراه نشدند؛ یعنی مسیر ما مسیر کسانی باشد که در مسیر اهل بیت قرار گرفتند و باقی ماندند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عاشقان امام رضا(ع) در مدینه وقتی ایشان از سمت مامون به ایران دعوت شدند به راحتی از امام گذشتند به علت اینکه به عهد خود وفا نداشتند. تاریخ امامت به دلیل عدم وفای به عهد پیروان، مملو از غربت امامان است./969/پ202/ب1

ارسال نظرات