۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۷۶۸
سرمقاله؛

قدرت مردم

جمهوری اسلامی، مردمی است و مردمی بودن خود را با دو رخداد مهم به رخ می‌کشد: اول راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن و دومی راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان؛ روز قدس.
راهپیمایی روز جهانی قدس درشیراز

به گزارش خبرگزاری رسا، جمهوری اسلامی، مردمی است و مردمی بودن خود را با دو رخداد مهم به رخ می‌کشد: اول راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22بهمن که نگاهی رو به داخل دارد و دومی راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان (روز قدس) که برای گرامیداشت آرمان فلسطین است و رویکردی فراملی. این مردمی بودن، تکیه‌گاهی است برای رهایی از مشکلاتی که همواره کشور در 40سال اخیر گرفتار آن بوده، از فشارهای تحریمی نظام سلطه، جنگ نظامی، کودتا، ترور و خرابکاری‌های متعدد تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها تا عملیات روانی-رسانه‌ای گسترده، تهاجم فرهنگی و آشوب‌آفرینی خیابانی.

و این آخری، ابزاری تکراری است که مجدداً در زمستان سال قبل به کار گرفته شد و این‌بار برخلاف اغتشاش در مرکز، از پیرامون قصد توسعه آشوب را داشتند. فشار عملی در داخل از ناحیه اغتشاش، بر فشارهای اقتصادی خارجی مبتنی است که ایران را گرفتار بحرانی دائمی معرفی می‌کند (و البته در نهاد خود نشانگر ناکام ماندن برنامه‌های آمریکا و عمال منطقه‌ای آن برای واردکردن ایران در جنگ‌های نیابتی است که کمتر درباره این موفقیت مهم کشور سخن گفته شده است) و متوقع است که اعتصاب‌ها، مطالبه‌ها و درخواست‌های مدنی را سیاسی کرده و آن‌ها را وارد فاز امنیتی کند؛ تجربه‌ای که از سحرگاه پیروزی انقلاب تا امروز به روش‌های مختلف اجرا و تکرار شده است.

و البته هر بار آنچه آبی بر آتش این فتنه‌ها ریخته، هوشمندی و هوشیاری مردمی در ناهمراهی با آشوبگران است (و نه صرفاً قدرت قاهره که البته در جای خود کارآمدی‌اش را نشان داده است.)/969//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

 

ارسال نظرات