۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۷۰۰۶۹
حجت الاسلام صفری:

برنامه های دهه کرامت به صورت مردمی برگزار می شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به فعالیت‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت، برنامه‌های این ستاد در سال جاری را تشریح کرد.
حجت الاسلام صفر فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگذاشت دهه کرامت با حضرت آیت الله علوی گرگانی که امروز در بیت این عالم برجسته حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به مقام والای حضرت معصومه(س) اظهار داشت: امام صادق(ع) با اشاره به شفاعت گسترده حضرت معصومه(س) بشارت آمدن این بانوی گرانقدر را داده و شیعیان را نسبت به لطف و عنایت حضرت امیدوار کردند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: بیش از دو دهه است که دهه کرامت، یعنی حدفاصل بین میلاد امام رضا و حضرت معصومه(ع) به عنوان فعالیت ویژه شورای بزرگداشت دهه کرامت، جهت گسترش معارف اهل بیت طاهرین، معرفی امام رضا(ع) و سیره رضوی و سبک زندگانی آن امام عزیز و خواهر بزرگوار ایشان در کشور مورد عنایت و توجه بود.

وی مطرح کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) در تلاش است که با هم‌افزایی و همکاری با مجموعه‌های مختلف و نهادهای گوناگون، گامی را در جهت معرفی حضرت به عموم جامعه بردارد.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به فعالیت و عملکرد شورای بزرگداشت دهه کرامت، بیان کرد: فعالیت‌های اعضای شورا در بخش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که از جمله این فعالیت‌ها بحث محتوایی است که معرفی این شخصیت‌های بزرگوار و معارفی که آنها برای شیعیان و انسان‌ها ارمغان آورده‌ و روایاتی که نقل کرده‌اند، مد نظر قرار دارد.

وی ادامه داد: پرداختن به بانوان به عنوان قشری که در جامعه مؤثر هستند و آشنا کردن آنها با وجود مبارک حضرت معصومه(س) که یک بانو در مدینه رشد کرده و توانست با هجرت، اقدام و دفاع از امام رضا(ع) جغرافیای جهان اسلام را گسترش دهد، رجوع به معارف بلند اهل بیت(ع) در همه این مجالس جزء سرفصل‌های اصلی است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) اضافه کرد: خدمت‌رسانی به زوار و مجاوران حرم و ایجاد زمینه‌های خدمت جدید برای آنها مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: ایجاد نشاط در جامعه، جمع شدن مؤمنان زیر سایه این بانوی گرانقدر و اجتماعاتی که با حضور مردم و محوریت آنها شکل می‌گیرد از دیگر برنامه‌هایی است که آستان مقدس پیگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام فلاحی مطرح کرد: برگزاری مراسم سخنرانی، پاسخ به شبهات و پرسش و پاسخ در حوزه دین، اعتقادات، توسل و زیارت از جمله برنامه‌هایی است که به طور مرتب و ویژه در دهه کرامت انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های امسال شورای بزرگداشت دهه کرامت گفت: برنامه‌های سال جاری از ویژگی دیگری نیز برخوردار است و آن مردمی‌تر بودن برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان با حضور هیأت‌های مذهبی و جمعیت‌های مردم نهاد است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات