۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۷۰۲۵۲
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

طرح نشاط معنوی در ۴۲ بقعه متبرکه برگزار می شود

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح نشاط معنوی در ۴۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود.
لوگو طرح نشاط معنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح نشاط معنوی در 42 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از 16 تیرماه جاری آغاز و تا 31 مردادماه نیز ادامه دارد، گفت: طرح نشاط معنوی در جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و انس جامعه با معنویات و آموزه های دینی انجام خواهد شد.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح، تعداد 42 مبلغ بومی و اعزامی از قم و مشهد مقدس به بقاع متبرکه استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام بخشی پور مخاطبان طرح نشاط معنوی در استان را بین سن 7 تا 18 سال دانست و تصریح کرد: برنامه های ورزشی، اردویی، قرآنی و آموزشی و مهارتی برای این گروه های سنی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)، ادامه داد: مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در 42 بقعه متبرکه شاخص استان انجام می شود.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آیین سوگواری و عزاداری در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می شود.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 20 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: همچنین در سال جاری نیز مسابقات قرآنی اوقاف برگزار شد که در این مسابقات 392 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی افزود: مسابقات استانی در رشته های 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی و حفظ موضوعی برگزار می شود و از متسابقین مرحله استانی نیز 19 نفر به مرحله کشوری اعزام خواهند شد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات