۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۷۰۶۱۴
امام جمعه اصفهان:

دولت تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت مردم بکار گیرد

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: در حال حاضر مردم به یکدیگر رحم و مروت داشته باشند و دست به دست همدیگر بدهیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم؛ دولت تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت مردم بکار گیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: تقوا یعنی برخورداری از ترمز برای محافظت از انسان در برابر کج روی.

وی در ابتدا با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: امام صادق(ع) برای انسان مومن خصلت هایی را برمی شمرند، اولین خصلت انسان مومن آن است که به دنبال رزق حلال حرکت می کند و در راستای کسب رزق حلال تلاش می کند، دومین خصلت مومن واقعی برخورداری از اخلاق و سرشت نیکو است، سومین خصلت انسان مومن کم حرف بودن او و حفظ کردن خودش از شر رساندن به مردم است؛ تقوا یعنی برخورداری از یک ترمز روحی که انسان را از کج روی حفظ می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) بر گردن ما شیعیان آن قدر منت دارند که مذهب ما را جعفری نامیده اند چون در زمان این امام بزرگوار جریان های فکری و اعتقادی زیادی در جامعه وجود داشته است و شیعیان به سبب طرفداری و پیروی از فرامین امام صادق(ع) به این عنوان ملقب شده اند.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: امام صادق(ع) از سوی اهل تسنن نیز پذیرفته شده اند و برخی از علمای سنی تعابیر بسیار زیبایی راجع به ایشان دارند، در جایی گفته شده است که از جهت علم، زهد و تقوا مثل امام صادق(ع) را هیچ کس ندیده است و شخص دیگری از علمای اهل تسنن راجع به امام صادق(ع) می گوید، محمد ابن جعفر(ع) به دلیل این که در دریای معرفت خداوند غرق شده است وارد خشکی دنیا نمی شود و کسی که بالای قله حقیقت رسیده از افتادن نمی ترسد.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه با توجه به جنگ اقتصادی که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است، گفت: دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم و حکومت است و این منش همیشگی مترفین عالم بوده است که می خواسته اند بین مردم و حکومت های الهی فاصله بیندازند؛ خزائن آسمان و زمین در حیطه خداوند است و دشمنان به مقصودشان نمی رسند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن صراحتاً گفته است تابستان امسال ایران را به آتش می کشانیم ولی ما به حول و قوه الهی آن ها را در آتشی که خودشان افروخته اند خواهیم سوزاند.

امام جمعه اصفهان در پایان افزود: در حال حاضر مردم باید به یکدیگر رحم و مروت داشته باشند باید دست به دست همدیگر بدهیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم؛ حاشیه سود باید به گونه ای تنظیم شود که کسی تحت فشار اقتصادی قرار نگیرد البته دولتمردان باید تمام تلاش خودشان را به کار گیرند تا وضعیت معیشت مردم بهبود یابد./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات