۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۷۰۶۲۴
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

امام جمعه جدید آذرشهر معرفی شد

حجت الاسلام رشتبری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان آذرشهر معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام نورپور قدردانی به عمل آمد.
امام جمعه جدید آذرشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آئین تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان آذرشهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد که طی آن حجت الاسلام رشتبری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان آذرشهر معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام نورپور قدردانی به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع آذرشهر برگزار شد، با تأکید بر نقش وحدت‌بخش ائمه جمعه اظهار داشت: امام جمعه جدا از مردم نیست و باید همواره در کنار مردم برای رفع مشکلات و مسائل مبتلابه تلاش کند.

وی با بیان این‌که دفاتر ائمه جمعه باید به عنوان ملجأ و پناهگاه عموم اقشار جامعه به ویژه محرومان، مظلومان و مستضعفان شناخته شود، گفت: جایگاه پدرانه امام جمعه باید حفظ شود، این‌گونه نباشد که بیت امام جمعه همواره به روی جناح سیاسی خاصی باز باشد و به روی دیگران بسته.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: امام جمعه جایگاه فراتر از مسائل سیاسی دارد، همه سلایق و گرایش‌های سیاسی باید به مسأله وحدت اهمیت دهند، چراکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند همگرایی در برابر دشمنان مشترک ملت ایران هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به نقش و اهمیت نماز جمعه گفت: اگر امام جمعه مردمی بوده و در کنار مردم باشد و مردم حرف دل خود را از تریبون نماز جمعه بشوند، به یقین آئین عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم از هر قشری و طیفی همراه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از خدمات چند ساله حجت الاسلام نورپور امام جمعه سابق آذرشهر اظهار داشت: حجت الاسلام رشتبری نیز یکی از علمای جوان و موفق آذربایجان است که بایستی همگان برای موفقیت ایشان حمایت های لازم را داشته باند.

گفتنی است، در پایان این مراسم حکم امام جمعه جدید از سوی حجت الاسلام مشهوری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قرائت شد و حجت الاسلام رشتبری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان آذرشهر معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام نورپور قدردانی بعمل آمد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات