۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵
کد خبر: ۵۷۰۷۰۵
سرمقاله؛

فوریت‌ترمیم کابینه

اعلام تحول در کابینه از سوی رییس‌جمهوری، وعده امیدوارکننده‌ای بود که از زمان اعلام آن، حدود دو هفته‌ای گذشته و هنوز اتفاقی نیفتاده است.
کابینه یازدهم

به گزارش خبرگزاری رسا، تجربه شاخص مهمی است در انتصاب‌ها و انتخاب‌ها اگر با چاشنی جوانی و ابتکار و جسارت همراه باشد؛ دو کابینه اخیر ایران یکی از نمونه‌های ناتمام انتخاب‌های درست است. معجونی از تجارب خسته و بسته‌ای که دارای بالاترین میانگین سنی وزرای کابینه در چهار دهه اخیر است.

این وضعیت موجب آن شده است تا به‌دلیل تکراری‌بودن موقعیت‌ها از منظر مدیران اجرایی، آنها نتوانند تغییرات محیط را به‌درستی درک کرده و متناسب با شرایط جدید، تصمیم‌گیری کنند؛ آ‌نچه فی‌المثل در مورد تحریم‌ها می‌گذرد، بسیار درس‌آموز است. 

دشمن شماره یک ایران، یعنی آمریکا با جذب پشتیبانی شرکای منطقه‌ای وابسته خود، توانسته اقدامات گسترده، سازمان‌یافته و متنوعی را علیه اقتصاد ملی به‌کار بندند که بسیاری از آنها در جلوی چشم کارگزاران ایرانی روی‌داده است، اما آنها نه تنها تحرکی متناسب انجام نداده‌اند، بلکه درک دقیق و عمیقی نیز از میزان تحول نداشته‌اند، چرا که فکر می‌کرده‌اند که این‌موارد هم شبیه قبلی‌هاست؛ حال آن‌که مشخصاً ستاد جنگ آمریکا از پنتاگون به وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی‌اش منتقل شده و این شناخت و آگاهی بسیار دیر بر مدیران اقتصاد کلان در ایران، هویدا گشته است.

اعلام تحول در کابینه از سوی رییس‌جمهوری، وعده امیدوارکننده‌ای بود که از زمان اعلام آن، حدود دو هفته‌ای گذشته و هنوز اتفاقی نیفتاده است. با توجه به تحولات سریع حوزه اقتصاد و اثرگذاری آن بر دیگر کانون‌های پیشرفت ایران، ضروری است تا برای ترمیم دولت، تدابیری آنی و فوری اتخاذ شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات