۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۵۷۰۷۸۸
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

فرمایش رهبری درباره معاهدات بین المللی عملی شود

کوهکن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره کنوانسیون‌های بین‌المللی را جامع و کامل ارزیابی کرد و گفت: FATF هم از رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب درباره کنوانسیون‌ها فرمودند خارج نیست.
کوهکن

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس را جامع‌ترین و کامل‌ترین رهنمود در پیوستن به کنوانسیون‌های خارجی دانست و گفت: متأسفانه سیاسیون و تحلیل‌گران کمتر به این سخنان پرداختند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: در فرمایشات ایشان چند نکته بود، یکی اینکه در این کنوانسیون‌ها چیزهای خوبی هم هست اما این‌ها در یک جا پخت و پز می‌شود؛ یعنی اینکه به هر جهت این‌ها به دنبال اهداف خاصی هستند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه موارد مطلوب کنوانسیون‌ها را در قوانین داخلی بگنجانیم، اظهار داشت: مثلاً پولشویی امر بدی است، قبلاً قانونی تصویب کردیم که اگر کسی پولشویی کند آن پول مصادره می‌شود؛ در اصلاحیه‌ای که مجلس مدتی قبل انجام داد، علاوه بر اینکه آن برخورد را می‌کند برای کسی که پولشویی می‌کند مجازات قرار دادیم.

کوهکن افزود: چنانچه کنوانسیون FATF بپرسد شما در ارتباط با پولشویی چه موضعی دارید، ما قانون مصوبه داخلی را ارائه می‌دهیم که این کار را جرم می‌دانیم، پول مصادره می‌شود و فردی که اقدام به عمل پولشویی کرده است مجازات می‌شود.

نائب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری مجلس ادامه داد: در دیگر امور هم آنجا که خلأ قانونی داریم، قوانین داخلی خودمان را در آن مورد باید مصوب کنیم.

وی درباره FATF ابراز داشت: این کنوانسیون هم از رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب درباره کنوانسیون‌ها فرمودند خارج نیست؛ دقیقاً چنین پخت و پزی با اهداف خاص کرده‌اند.

کوهکن ادامه داد: پیوستن ما به کنوانسیون‌ها در صورتی که در مفاد آن کنوانسیون ایران حق تحفظ داشته باشد اشکالی ندارد؛ یعنی ما به کنوانسیون می‌پیوندیم اما آن مقدار از مفاد کنوانسیون را که با قوانین و ارزش‌های انقلاب مغایر است را نمی‌پذیریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: اگر در کنوانسیونی برای اعضا حق تحفظی نباشد، ولو شرط کنیم، این از شرط‌های «مقتضای ذات عقد» است؛ یعنی پیوستن ما عملی می‌شود اما شرط باطل است؛ این نکته بسیار مهم است و باید توجه کرد.

وی با ابراز مخالفت از پیوستن به FATF اظهار داشت: مضرات پیوستن ایران به این کنوانسیون بسیار بیشتر از منافع آن است؛ حتی آن‌ها که ادعا می‌کنند با پیوستن به این کنوانسیون اتفاق خاصی نمی‌افتد و اگر تحفظ ما را نپذیرفتند از آن خارج می‌شویم باید بدانند که در بدو عضویت باید تمام اطلاعات حساب‌های مالی کشور حتی در بخش‌های هسته‌ای را در اختیار قدرت‌های غربی قرار دهیم./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات