۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۴۶۵۰
شیخ الاسلام مطرح کرد؛

یهودی سازی سرزمین فلسطین در طرح «معامله قرن»

شیخ الاسلام هدف از طرح معامله قرن را یهودی سازی سرزمین فلسطین دانست و راهپیمایی بازگشت را حرکتی هوشمندانه برای خنثی کردن توطئه صهیونیستی بیان کرد.
شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شیخ الاسلام سفیر اسبق سوریه، امروز در نشست معامله بزرگ قرن که در کانون اندیشه جوان برگزار شد، گفت: معامله قرن یک توافقنامه «سایکس پیکو» جدید است.

وی افزود: توافقنامه سایکس پیکو یا موافقتنامه آسیای صغیر توافقی سری میان بریتانیای کبیر و فرانسه بود که در روز نهم ماه مه ۱۹۱۶ در خلال جنگ جهانی اول منعقد و به صورت مخفیانه آسیای صغیر تقسیم شد.

شیخ الاسلام معامله قرن را سایکس‌پیکو شماره دو دانست و ابراز کرد: پس از گذشت صد سال از توافقنامه سایکس پیکو امروز توافقنامه سایکس پیکو دو با عنوان معامله قرن در حال مطرح شدن است. امروز دشمنان با طرح و برنامه ریزی دقیق می‌خواهند سرنوشت منطقه از آن یهودیان باشد تا کسی نتواند در تعیین سرنوشت آن دخالت کند.

سفیر اسبق سوریه با بیان اینکه ایران به شدت مخالف اجرای این طرح است از این رو دشمنان به کشور ما فشار وارد می‌کنند، اظهار داشت: ایران هرگز اجازه نمی‌دهد منطقه تقسیم شود و متاسفانه امروز عربستان همان نقشی را که در گذشته نسبت به قضیه فلسطین داشت امروز نیز همان نقش را ایفا می‌کند.

وی افزود: عربستان از همان اول در حق فلسطین و منطقه خیانت کرد و خائن بود تنها فرق خیانت‌های عربستان آن بود که در گذشته خیانت‌شان پنهان اما الان آشکار شده است. امروز عربستان با احداث شهری فوق مردن در صحرای سینا درصدد جذب آوارگان فلسطینی به این شهر است تا مهاجران با رغبت خودشان وارد این شهر شوند و در آن مشغول کار شوند.

شیخ الاسلام هدف از طرح معامله قرن را یهودی سازی سرزمین فلسطین دانست و گفت: راهپیمایی بازگشت حرکت هوشمندانه فلسطینیان برای خنثی کردن توطئه طرح معامله قرن است. این راهپیمایی براساس قوانین بین المللی بوده و از نظر قوانین بین المللی هیچ اشکالی برآن وارد نیست.

این کارشناسی مسائل سیاسی ادامه داد: این راهپیمایی مسالمت آمیز بوده و بدون استفاده از اسلحه انجام می‌شود و چون رژیم غاصب صهیونیستی از این راهپیمایی وحشت دارد راهپیمایان را به شهادت می‌رساند. وحشت آنان ناشی از الگو برداری راهپیمای بازگشت از انقلاب اسلامی است همان تمرینی که ما در ایام قدس و اربعین حسینی شاهد آن هستیم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات